”Efter fästingvaccinet har vår åttaåriga dotter haft konstant feber i över ett års tid”

Vi misstänker att vår äldsta dotter, nu åtta år, kan ha fått en biverkning eller skada av vacciner. Det som gör oss lite osäkra är att det gick rätt lång tid efter den senaste vaccinsprutan tills hon blev dålig, knappt tre månader. Innebär den långa tiden att detta omöjligt kan vara biverkningar eller skada av vaccin, eller kan det ändå röra sig om en sådan?

Fakta är, att hon tills för ungefär ett år sedan har fått alla sprutor enligt det svenska vaccinationsprogrammet samt tbe-vaccin, utan att – vad vi vet – tidigare ha fått några biverkningar eller skador av dem. Den senaste vaccineringen var en påfyllnadsdos av tbe-vaccin (Encepur Barn) i maj 2011. Hon var då sju år.

I augusti 2011 började vår dotter, från att ha varit helt frisk, ständigt ha ihållande huvudvärk och feber – en huvudvärk och feber som hon har än idag, lite drygt ett år senare.

De första sex veckorna  hade hon hela tiden mycket ont i huvudet och en hög feber som hela tiden varierade, men som aldrig gick under 38 grader. Hon var tvungen att stanna hemma i flera veckor när höstterminen började. Vi var i ständig kontakt med vården, som upprepat undersökte vår dotter och gjorde alla tester de kunde komma på, men utan att kunna fastställa vad som var fel med henne.

Efter sex veckor började febern ibland vara under 38 grader, och efter ytterligare ett antal veckor oftast vara under 38 grader. Vi var tillsagda av vården att ha henne hemma från skolan om hon kände sig dålig eller hade en feber som var 38 grader eller högre. Under höstterminen 2011 var vår dotter sålunda hemma väldigt mycket från skolan.

Under vårterminen 2012 och under sommaren fram till i dag har det varit mycket bättre, men febern och huvudvärken har aldrig försvunnit. Hela tiden har hon lite ont i huvudet och en feber som hela tiden ligger mellan 37,4 och 38, 2 grader. Det är inte ofta numera som febern är över 38 grader, men det händer någon gång då och då.

Så, själva frågan är om detta kan bero på tbe-vaccinet trots att det gick nästan tre månader från sprutan tills vår dotter började vara dålig? Det finns inte heller, vad vi kan komma på, några andra förklaringar till hennes feber och huvudvärk. Innan augusti 2011 var vår dotter alltid frisk. Nu idag är hon, om man bortser från den ständiga febern och huvudvärken, i övrigt frisk.

Vi har sedan maj 2011 helt upphört med alla vaccineringar i vår familj och vårt yngsta barn som nu är 8 månader är helt ovaccinerat. Vi har haft stor hjälp av det arbete ni på vaccin.me gör!

Med vänlig hälsning,

Tobias Lindberg


ANNONS

Hälsofrihet NHFsweden

Comments

  1. Helena Wiklund says:

    Jag hittade detta först nu. Jag vaccinerade mina barn och mig mot TBE idag och ca 1.5 timme senare började bägge klaga över huvudvärk och nu ca 4 timmar senare har de nästan 39 i feber. vad gör man?

  2. Intressant. men fruktansvärt.

    Jag pratade med en desperat man som haft feber i över ett halvår. Började med en förkylning och i slutet av den blev han vaccinerad med fästingvaccin. Febern fortsatte och han blev inte frisk. Han som inte kunde sköta sitt arbete med mycket ansvar kände sig förtvivlad när inte VC kunde hjälpa honom. Han hade 3 små barn hemma och tidigare aldrig sjuk. VC skickade remiss till akutpsykiatri! och då tappade han hoppet…fick självmordstankar…och så sattes apparaten igång.

    Hans fråga till psykiatrikern var varför har han en feber på 38 grader som aldrig försvinner….fick svaret att depression och feber har inget samband och alla prover visade på att han var frisk!!!

    Så läskigt! Tur att jag var bekant och han sprang på mig….TBE vaccinet hade han aldrig tänkt på att kunde vara orsaken men han kände sig försämrad efter injektionen,

    Han bestämde sig för att åka till Tyskland till ett labb där de kan ta 500 olika prover och bli utredd…

    Jag tycker det vänder sig i magen när en människa blir så missförstådd och oprofessionellt bemött att han får självmordstankar, tidigare frisk och framgångsrik man!!!

    Jag har mycket goda erfarenheter av homeopatmedel.

  3. Jag fick en kraftig influensa ett halvår efter tbe-vaccin. Vet inte om det hade med sprutan att göra, på vårdcentralen trodde de att jag hade svininfluensa och det kan stämma för det var den tiden då det gick och jag vet att jag kan ha varit utsatt för smitta. Jag har hört andra som har blivit sjuka ett halvår efter tbe-vaccin och kopplat insjuknandet till vaccinet även om läkarna har förnekat det.

    Testa att ta bort allt trådlöst ni har hemma inkl mobiler, och se om åtminstone huvudvärken ger med sig. Testa på helgen när hon inte är i skolan, för där brukar de ha kraftiga trådlösa sändare.

  4. Oh my! Ett tag tänkte jag att ni var kloka, analyserande och rationella människor här på siten. Men jag ser ju på svar och kommentarer att ni rekommenderar homeopati till ett barn som ni misstänker ha hjärnhinneinflammation. Detta är mycket ansvarslöst måste jag säga. Finner inte ord.

    • Linda Karlström says:

      Tja, jag vet inte om ”jag finner inte ord” är till någon större hjälp eller nytta? Samtidigt låter det på dig som om du har en bättre lösning/bättre rekommendation som du inte vill dela med dig av? Exakt vad är det som är ansvarslöst? Tycker du att jag ska säga ”gå till läkare”? Till vilken nytta i så fall – det är ju det som familjen har gjort otaliga gånger?

      Vi välkomnar konstruktiv kritik men kom gärna med ett lösningsförslag. Din kommentar tillför inget i nuläget.

  5. Kara Henrysson says:

    Hur svarade du på den här, Linda?

    • Linda Karlström says:

      Jag hade tänkt lägga ut mitt svar, bra att du påminde mig Kara! Så här svarade jag på det inkomna mejlet, som var rubricerat ”Kan det röra sig om en skada/biverkning av vaccin?”:

      Hejsan Tobias, och ett varmt tack för din gripande berättelse!

      Mitt tveklösa svar på din fråga i ämnesraden är JA. Jag anser även att ni borde anmäla det. Kom ihåg att det räcker med misstanke om biverkning, den behöver inte vara utredd eller bekräftad. Ni kan själva gå in via Läkemedelsverket och göra en anmälan utan att behöva blanda in någon sjukvårdspersonal. Gå gärna in på vårt biverkningsformulär på vaccin.me också och gör en anmälan!

      Jag förstår er osäkerhet kring tiden som gått. Det har alltid varit så, att för att en biverkning ska klassas som orsakad av en spruta så ska man i princip drabbas med nålen i armen. Det görs ju inga långsiktiga studier överhuvudtaget. När ett vaccin ska godkännas följer man upp testpersonerna i fyra till åtta veckor! Då är det inte så konstigt att allt som händer efter det ”inte har med vaccinet att göra”. Men faktum är att experterna inte har den blekaste aning om vad som kan hända, och vad som hela tiden händer.

      Min egen dotter som fick tuberkulos av vaccinet, drabbades alltså TVÅ ÅR efter injiceringen.

      Just de symtom som din dotter uppvisar är mycket typiska för vacciner. Febern är ju ingen sjukdom, den är ett tecken på att kroppen befinner sig i krig mot främmande organismer och/eller substanser. I din dotters fall finns det risk att hon drabbats av en låggradig hjärnhinneinflammation, en typisk vaccinskada som orsakar feber och huvudvärk. När detta drabbar småbarn vars hjärna är under utveckling, leder det ofta till neurologiska störningar såsom ADHD, läs- och skrivsvårigheter eller annat i autismspektrat. Tack och lov är din dotter redan i skolåldern och hennes kropp klarar av större påfrestningar. Jag skulle rekommendera att ni omedelbart tar kontakt med homeopat eller kinesiolog för att få någon hjälp. Det är inte meningen att man ska gå omkring med konstant huvudvärk och feber!

      Jag vill också uttrycka min glädje över att ni funnit hjälp i vår sajt och att ni fått kunskap som gör er starka nog att tacka nej till vaccin i framtiden!

      Kram, Linda

  6. Besök en homeopat som får titta på er dotter! De jobbar mycket med att ”ta bort” vaccineringar!
    MVH
    Kristina

Kommentera

%d bloggare gillar detta: