En relativt vanlig fråga på sajter som denna är hur man kan återställa hälsan efter vaccination. Till min mottagning kom en gång två patienter som vaccinerat sig med Twinrix. De kom samma vecka och kände inte varandra. Symtomen var snarlika: tung andning, orkeslöshet, trötthet, tryck över bröstet. En patient hade dessutom diabetes som nu var helt i olag; ödem kom och gick i benen. Hos den andra patienten var armen där vaccinet injicerades obrukbar.
När patienterna sökte hjälp hos mig hade det gått cirka sex månader från vaccinationstillfället. Här var det bara att ta grabbatag med C-vitamin och homeopati! Jag träffade dem var fjortonde dag och korrigerade homeopatin. Patienten med obrukbar arm tillfrisknade snabbast. Patienten med diabetes tog fyra månader på sig att bli frisk. Men det gick!
En pojke på sex år fick svininfluensavaccin hösten 2009. Efter några månader bad föräldrarna mig att komma och träffa sonen. Sonen hade intermittent feber flera gånger varje vecka. Han var extremt svårväckt och kunde inte vara på förskolan. Sonen och jag tog en promenad och han berättade om viktiga symtom som ont i magen, mardrömmar och huvudvärk. Han gav ett blekt och hängigt intryck. C-vitamin och homeopati vände pojkens tillstånd på en vecka. När jag träffade honom några veckor senare var ovanstående symtom borta.
Jag är homeopat för både människor och djur. Från djursidan har jag också många historier. Det verkar som om djuren är känsligare än människor. En gång kom en Jack Russel-hund till min mottagning. Hunden var nästan helt utan päls och såg ut som en griskulting. Den hade först fått magsjuka i september och vaccinerades i samma veva, varpå en fruktansvärd klåda samt angrepp på huden uppstod. Allt hår försvann. Hunden drabbades också av flera andra allvarliga tarmtillstånd och tvingades ligga på djursjukhuset flera gånger. Till den dagens datum (april) hade hunden kostat 80 000 kronor i medicinsk vård. Alla mediciner hade prövats utan framgång.
Jag ordinerade två olika homeopatiska medel samt färskfoder. Efter tre dagar upphörde magsymtomen och efter någon vecka upphörde klådan och håret började sakta växa ut. I juni möttes jag av en glad hund som var fullt behårad. Återställd!
Gunilla Birkestad
Helene Elf says
Hej
Jag har fått problen efter vaccinationer
Svininfluensasprutan/tre flunsa sprutor och pmuemokockervaccin – jag hade aldrig tagit de fyra sist nämda om jag förstått sambandet
Jag kraschade en vecka efter sista vaccinationen 2015 i nov – jag jobbar på förskola och tog flunsaspruta och pnuemokocker spruta
Svullnader/värkskov/frysil och väldigt lågt blodtryck /sköldkörtel flammation
Jag fick ingen hjälp av sjukvården ens när jag hade 34 grader i temp
Blev sängliggandes hemma till i januari
Fick lite hjälp av en homeopat i sthlm så jag kom på benen igen- det jag fick var thuja – sen förlora vi kontakten och jag provade o hjälpa mig dkälv med ljummet citronvatten varje morgon – i september 16 fick jag en stroke. I backspegeln ser jag sambandet- mitt immunförsvar blev kajko efter första vaccinationen och sen fyllde jag bara på eländet för att jag ville jobba… sånrann bägaren över !!
Kan du hjälpa mig vidare
Mina besvär nu- kroppen reagerar på lågtryck och årstid – det skovet kommet på hösten- klåda i lymfvägarna – kvar svullnader ( ser jag som infektionshärdar) under knäskålarna och de ömmar i skoven som brukar hålla på till maj- magen är paj tarmarna funkar dåligt – sköldkörteln är i obalans
Tacksam för svar!
Lennart Bengtsson says
Du bör besöka en Homeopat och en naturläkare. Du behöver Notakehl för infektions härdarna och massiva doser av vitaminer å mineraler, 2 l rent vatten dagligen med C-vitamin 3gram dagligen.Det krävs en stor genomgång av dina besvär.
Aude says
Det fint att man lyckas med en terapiform som är så missförstådd bland de ” lege artis” kretsen , dit i princip alla sk.”botare” tillhör., men det finns en egendomlig kontra ”artis” i detta. , av någon oförklarlig andledning förklarar man inte enligt ”konstens alla regler” hur och varför man fick frangång., 🙂
Det är inte precis ett ”status höjande” bedrift att förklara framgången enbart genom att presentera Vitamin-C (askorbinsyra) som enda botemedel där de övriga misslyckades med., ?! 🙁
Precentera det Homeopatiska kriterierna för denna ”framgång” och spola ”potenserings hysterin” och ge ”Similium” och modaliteterna för dessa och vad var det avgörande ”similium” för patienen, som gjorde att man valde produkt A och B.
Då blir det genast intressant att läsa dessa ”fantastiska” resultat. 🙂
Mvh. Aude Sepere
Pierre Börtin says
Fantastisk Linda! Du är en eldsjäl fortsätt med Ditt arbete!
Med vänlig hälsning
Pierre
Eva says
Första gången på den här sidan. Hamnade mitt i… euh… diskussionen. Kom på en tanke som jag ville dela med er, skrollade ner och såg i sista inlägget… de orden som jag tänkte skriva! ”… vi som vaknar upp blir fler och fler hela tiden.”
Jag läste för några dagar sedan ett bra tips. Tipset är faktiskt så bra, att det tjänar Linda och Marina, och alla andra på ”min” sidan av sanningen, lika väl som det tjänar Vincent, Ludwig och andra som ”vi” brukar se som skeptiker.
Alltså: Passa på, allihopa! 😉 Tipset löd:
Det finns en del människor som är vakna. Det finns en del som håller på att vakna. Och det finns en del som fortfarande befinner sig i djup sömn.
De som är vakna bör koncentrerar sig på de som håller på att vakna. Se dem och deras förvirring, tala från ditt hjärta till dem, men ge dem fram för allt tid att hitta de rätta frågor och visa dem var de själva kan hitta svaren. Var medveten om att det är en process att vakna upp, speciellt om mardrömmarna har verkat vara så äkta.
Och för dem som fortfarande sover djupt: låt dem sova så gott som möjligt. Under tiden bildar vi andra en kritisk massa och världen kommer så småningom att förändras – till godo av alla. Även de sovande. Och därför kommer de, om de vaknar någonsin, att acceptera den nya världen lika omedvetet som de accepterar en ny dag efter att väckarklockan har gått.
Det var tipset. Förändringen är oundviklig och redan på gång. Alla hemska saker som händer nuförtiden, kan ses som mardrömmarnas sista skräck-fas, som präglar världen. Sista fas, eftersom den är så häftigt att vi antingen vaknar, eller kväver oss själva i våra lakan.
Det var det, det.
Och nu har jag en liten rolig men sann berättelse för damerna och därefter följer ett bra och gediget tips för herrarna.
Berättelsen: en tjej (hon var kändis, men jag är inte så bra på kändisar) skulle på anställningsintervju. Hon var hemskt förkyld och trodde inte att samtalet skulle bli något.
En receptionist bad henna att slå sig ner i väntrummet, samtalspartnern var försenad med 15 minuter. Hon satt sig ner i väntrummet, mittemot en tavla med några färgglada runda prickar och raka sträck. Hon satt och stirrade på tavlan och kände sig eländig. Men den tvungna pausen, och kanske de glada färger, verkade ändå göra henne bättre. Efter samtalet, som inte alls gått så dåligt, kom hon förbi väntrummet igen och mindes hur eländigt hon hade mått då hon kom dit. Hon slog fast att förkylningen till en stor del hade försvunnit. Hon såg på tavlan igen, vände sig om och frågade receptionisten om tavlan föreställde något. ”Jovisst”, var svaret, ”Det där är C vitamins molekylstruktur.”
Och så herrarna. Jag hyser inga stora förhoppningar att ni kommer att vara imponerade av mina 38 år av positiva erfarenheter med homeopati (och C vitamin, förresten 😉 ). Inte heller alla positiva sådana erfarenheter som mina föräldrar, män, barn, vänner och hundar har varit med om. Men jag hoppas innerligt att ni åtminstone kommer att förstå budskapet som cellbiologen Bruce Lipton kommer med i ”The biology of belief”. Bra läsning även för vänstra hjärnhalvor! 🙂
Jenny says
vad bra skrivet ! Önskar jag hade många års positiv erfarenhet av homeopati, jag tror på läran men hamnat hos fel homeopater för mej tror jag. Vissa inte alls dumma men ingen stor positiv förändring, den ”värsta” var duktig homeopat men när jag blev gravid skrev hon till mej : Du ska väl göra abort ? Har haft lite otur med homeopater men hoppas fortfarande komma till en som kan göra skillnad för mej. Hoppas oxå världen når kritisk god massa och tippar över förändringskanten. Med både sovande och vakna ombord.
Nina Drakfors says
Hej
Se nedan länka. där får man följa några människor med diabetes typ ett och två och det fantastiska är att alla typ 2 blir friska och en av tvp 1 blir frisk. Det handlar om kosten och att vårda sitt immunförsvar. Så rätt kost till alla istället för massvacciner.
Linda Karlström says
Följande kommentar har inkommit under signaturen Dejan. Det var problem för Dejan att få in kommentaren på vanligt sätt så han/hon mejlade in den:
Kan man äta ett familjepack Albyl i hoppet om att slippa huvudvärk resten av livet med 70-90 % sannolikhet ?
Är det nån skillnad på att svepa en 6:a nubbe på midsommar mot att ta denna 6:a i armvecket eller häcken ?
Om kvicksilver är erkänt skadligt på biologiska organismer varför finns detta kvicksilver i folks tänder och vacciner ?
Finns det ekonomiska vinstintressen i att pusha syntetiska kemikalier och tungmetaller ?
Går det att manipulera tester ?
Kan en individ, organisation, institution eller nån instans bota nån ?
Vilka dubbelblindstudier har Älgar och andra vilda djur som stöd innan dom väljer en behandling vid tillfällig nedsättning av välbefinnandet ?
Konsulterar dom experter eller litar dom till sitt immunförsvar ?
Ingen kan bota nåt, inte ens den bibliske guden, den enda som kan återställa en skadad biologisk organism är dennes eget immunförsvar, så att påstå att en yttre källa i form av div. hjälpmedel är ren illusion, däremot så går det att underlätta för detta immunförsvar att snabbare återhämta sig, där kan kunskap, insikt och yttre källor spela en roll.
Använd sunt förnuft, titta omkring er, hur stor är chansen att källan som skapat allt, inklusive oss trögskallar missade att införliva en helautomatisk självläkningsmekanism som är helt frikopplad från vårt medvetande, hade vi behövt förlita oss på den vänstra hjärnhalvan för denna process då blev resan kort.
Det finns få sk. sjukdomar utan oftast obalanser som alla startar med ett försvagat immunförsvar. Man har för mycket av ämnen som inte skall vara i kroppen och för lite av det som kroppen enligt kravspecifikationen behöver. Vi har sen Hedenhös blivit manipulerade och dagens sorgliga mänskliga ekvation har förhoppningsvis nått kulmen beträffande vår kollektiva ignorans, där den blinda tilltron till yttre källor såsom experter och vetenskapsmän är den direkta anledningen att försvarslösa foster, barn, unngdomar och sk. vuxna dödas och lemlästas för livet, via vacciner, kemikalier, elektrosmog mm. mm.
Så det är inte ickekvinnan Annika Linde eller den sorgliga ursäkten till en man ( Vincent ) som är problemet utan vår egen naivitet/enfald i kombination med av systemet avstängd höger hjärnhalva, samt en extrem slapphet och vägran att på egen hand söka information som sedan kan resultera i kunskap, som i sin tur efter egna praktiska experiment kan leda till insikt som bevisligen i sällsynta fall även rentav kan leda till visdom, detta går inte att pracka på nån annan utan måste komma inifrån och då underlättar det att ha båda hjärnhalvorna i balans, liksom allt annat i naturen. Du som har viljan men ej förmågan att skaka av fluordimman ta hjälp av Amanita muscaria eller liknande och bli med i matchen på riktigt.
Det är lönlöst att samtala om vacciner och sk. sjukdomar som isolerade företeelser utan behöver sättas in i ett större sammanhang, allt hör nämligen ihop.
Plantageägarna av idag har förfinat sin taktik och pushat oss till den grad att majoriteten forfarande inbillar sig vara skapelsens krona när i själva verket dessa självutnämnda plantageägare betraktar sin omgivning som Duracellkaniner och bevisligen krämar ur det mesta innan återvinning/kompost blir aktuellt.
Hur många här har fixat Obotliga sjukdomar på egen hand där den samlade expertisen/vetenskapen dagligen misslyckas med samma utmaning. De som överlevt vitrockmaffians mordförsök har inte gjort det tack vare ”misshandeln” utan tack vare sin livsvilja och uthålligt immunförsvar.
Observera att jag INTE talar om plastikkirurger som gör ett utmärkt jobb när man råkat trilla ner i kompostkvarnen.
Många liksom mig som tagit fullständigt ansvar för både vår egen och vår familjs hälsa har av nån konstig anledningen inget behov av dagens sjukvård utan föredrar att tillsammans med likasinnade ägna oss åt friskvård där respektive benämning i klartext antyder skillnaden.
Till alla skeptiker, skit på er, att vara skeptisk är att erkänna utan att inse att man inte vet ett skit om ämnet ifråga och ännu mindre har egen praktisk erfarenhet av detta ämne, så kära bröder och systrar sluta att vara skeptiker och sträva efter egen erfarenhet så vi kan få alla experter till att överväga karriärbyte he he.
Grunna på .detta : hur kommer det sig att kända vaccinkramare med årskort i morgonsofforna vägrar vaccinera sig och påstår sig lita till det egna immunförsvaret medans man propagerar att det är nyttigt för havande kvinnor och deras ofödda barn ( Hallå MÄN finns det några kvar eller har ni fullt upp med mascaran o Ipaden ), hur kommer det sig att femtekolonnarna i riksdag och regering beställer Ekologisk mat åt sig själva samtidigt som dom underlättar för Monsanto och Kema nord att sprida sin livsfientliga skit i en omfattning som får klockorna att stanna via regler och förordningar maskerade som lagar.
Jag snackar om grovt bedrägeri och urkundsförfalskning samt förräderi av värsta sort, och det är beklämmande att äkta kvinnor som Linda mfl.
behöver ta ett så stort lass och dessutom dräneras på energi av enfaldiga, ignoranta stackare som haft betong i sandlådan.
Till sist denna gång fundera gärna på varför systemet läs: EU, WHO ( World homocide organisation) FN med flera tar sig rätten att ”Förbjuda ”
användandet av ex. vis : Kolloidalt silver, Hampa, psykedeliska svampar ( Jo kära skeptiker psykedelisk betyder att lära känna sin själ ) Intravenöst C-vitamin, utsäde till gamla växtsorter, hemundervisning, mm. mm och varför strålar/micrar man all mat som passerar tullen, belägger kokkärl med teflon, bygger ut aggresiva 4 G turbo master, omöjliggör naturlig husdjurshållning, konfiskerar land ( Agenda 21 ) förgiftar vatten, luft ( Chemtrails/Geoengineering ) drogar ner ungdomar, kan det vara ett koncentrerat urgammalt angrepp på jordens/människans immunsystem där ren och skär ondska är drivkraften eller är det som vanligt bara ett sammanträffande med lite otur som garnering.
Man gör sina misstag sa igelkotten när han klev av rotborsten.
Lev väl alla och minns att blind tro är ett effektivt sätt att hindra sökandet efter sanningen som till skillnad mot lögnen alltid får lifta medans den sistnämnda frotterar sig i första klass.
D-Jan says
DIABETES — type 2 diabetes, and especially type 1 diabetes, were long thought to be relatively incurable due to a partial or complete destruction of the pancreatic beta cells needed for insulin production. New research has demonstrated that injections of pure capsaicin into the pancreas’s of rats actually CURED the diseases (even type 1, thought completely incurable) and returned many if not most of the lab animals to normal pancreatic functionality. The research was done at Toronto’s Hospital for Sick Children on mice with a simulated condition similar to type 1 diabetes. Some animals returned to normal beta cell activity after only one injection of capsaicin, and the normal functioning persisted for up to 4 months, which is an eternity for a mouse!
Karin Ejderflykt says
Är det inte ett fundamentalt misslyckande Vincent för läkemedelsindustrin med så mycket sjuka barn och vuxna? Om de skulle vara framgångsrika skulle människor bli friskare och friskare. Jag med min familj och djur är friska och hälsosamma och använder inte deras mediciner. Homeopatisk behandling är en bra alternativ metod. Viktigast är att föräldrar får välja och över min döda kropp får ingen spruta in gift i min familj och förstöra kroppens fantastiska immunsystem! Vincent klart du ska välja vad du tror på men tvinga aldrig någon annan ta kemikalier och bortförklara biv och senare sjukdomar.
Jag är glad att fler protesterar på en sjuk värld!! Tack vaccin. Me <3
Eva says
Hej Linda
Känner du igen detta. Har en vältränad son på 19år som tävlar på elitnivå i konditions krävande idrott.
Han blir inte frisk längre. Han är trött, somnar vid 16.00 när han kommer från jobbet 1-2 ggr i veckan ( han går upp vid 5,30) anstränger han sej typ far runt på cykek och hopar eller spelar lite innebandy med polarna, inte i när heten av vad han kallar träning. Blir han så trött att han sover middag. Morrgonen efter är han illsket röd i hallsen. Detta har lite smygit sej på. Det började typ vintern 2009 och blivit värre och värre. nu har han inte kunnat träna sen i september 2012. han har under tiden fått astma och haft myckoplasma. sen i sommras har han ibland (varannan månad kanske)synrubbningar och i samband med det har magen slutat funka. Det blir fullt och man är mätt får sura uppstötningar och känner att endast mycket fiberrika och nyttiga saker går att äta om man inte ska kräkas detta och urinvägsinfektions lika symtom ( inga bakterier eller annat hittat av docktorn).
Vad är detta?
Han älskar sin idrott och hans liv håller på att rasa samman. Han har gått in i alla nya teorier med full kraft och hoppet har lyst Nu jävlar blir jag frisk snart.
Nu är teorierna slut och han tror han kommer dö före 23.
Linda Karlström says
Men hemska saker! Detta är ju förfärligt! Hände något speciellt vintern 2009 innan symtomen började? Tog han Pandemrix? Något annat vaccin, typ fästingvaccin eller hepatitvaccin?
Vilka nya teorier är det vi talar om? Läkarens teorier med tillhörande medicinering eller alternativa teorier med avgiftning och tillskott? Det första jag skulle göra i hans läge är att gå till en Bicom-terapeut, homeopat eller kinesiolog. De kan ta reda på om han lider av exempelvis tungmetallförgiftning. Har han några amalgamplomber? Rotfyllningar?
Har ni uteslutit cancer? Låter fruktansvärt att skriva det ordet, men bättre att ta reda på än att vara rädd för att få veta.
En sak som knappast kan göra det hela värre är MMS:
http://www.personlig-utveckling-healing-meditation.com/mms-miracle-mineral-solution.html
Yvonne Johansson says
Hej Linda jag såg din föreläsning på youtube. Där sa du att den som vaccinerar sig aldrig får ett lika bra immunförsvar som innan vaccineringen. Var har du fått det ifrån??Vad är det som fördärvas?Yvonne
Linda Karlström says
Hej Yvonne!
Här kan du läsa lite mer om saken:
http://www.vaccineriskawareness.com/Your-Immune-System-How-It-Works-And-How-Vaccines-Damage-It
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2012/01/03/flu-shot-increase-flu.aspx
http://www.whale.to/vaccine/mercola.html
http://www.whale.to/vaccines/butler.html#Historical_Medical_research_on_how_vaccines_affect_the_immune_system.__
http://www.healthychild.com/do-vaccines-disable-the-immune-system/
Yvonne Johansson says
Tack så mycket.En sak till som jag undrar över.Har du sett några uppgifter på om någon cancer ökning tiden efter vaccination.?
Linda Karlström says
Jadå, det finns hur mycket uppgifter som helst på detta. Grejen är ju den, att cancer var nästan okänt innan vaccinationer blev allmänna. Men samtidigt som massvaccination blev allmänt så började också människan omge sig med diverse gifter i form av kemikalier – DDT, PCB, konstgödsel, pesticider för att nämna några. Asbest blev allmänt. Likaså kärnvapensprängningar. Icke att förglömma strålning, både som röntgen och senare i form av elektromagnetisk sådan. Man kan inte med fog anklaga endast en av dessa faktorer för cancerepidemin – troligen och högst sannolikt samverkar alla.
Däremot vet man ju med säkerhet att formaldehyd är cancerframkallande, och detta gift injiceras i spädbarn upprepade gånger. Man vet också att poliovaccinet på 50- och 60-talet var förorenat med sv40, ett virus från de apnjurar som vaccinet odlades på. Detta virus är cancerframkallande och återfinns idag i en stor mängd tumörer, bland annat hjärntumörer.
Vincent says
Som vanligt så har ni svårt att skilja på korrelation och kausalitet. Dels så köper jag inte att cancer ”var nästan okänt” innan vacciner blev allmänna. Redan på slutet av 1700-talet började man operera bort cancrar och det finns beskrivet fall så långt tillbaka som 3000 år före Kristus. Man har även funnit cancer i mumier och liknande. Så cancer har funnits runt oss länge. Däremot har man sedan vacciner blev allmänna blivit extremt mycket bättre på att hitta cancrar och att göra något åt dem. Detta i kombination med att det, som du säger, har tillkommit en del saker som ökar cancerrisken (t.ex. rökning) ger en ökad cancerbörda. Att attribuera detta till vacciner i allmänhet är bara dumt och du får gärna referera till studier som visar sambandet, jag är väldigt skeptiskt till att det finns sådana som är av god kvalitet.
Bara för att två saker ökar samtidigt så innebär det inte att den ena orsakar den andra. Ni gillar ju att skylla autism på vaccinationer så den här grafen illustrerar ju problemet med korrelation och kausalitet väldigt bra. 😉 https://twitter.com/BrianDunning/status/279029699601133568/photo/1
Vad gäller formaldehyd i vacciner så finns det en väldigt förklarande sida här: http://www.harpocratesspeaks.com/2012/04/demystifying-vaccine-ingredients.html
För den som har svårt med engelskan eller inte orkar läsa allt kan jag informera om att formaldehyd är ett viktigt ämne som kroppen producerar själv och utan formaldehyd skulle vi mest troligt dö. Kroppen producerar ca 50 000 mikrogram formaldehyd om dagen (ca 50 mg). En dos vaccin innehåller ungefär 100 mikrogram formaldehyd (0,1mg) alltså 0.2% av vad kroppen producerar en vanlig dag. Ett vanligt äpple innehåller ungefär 1mg formaldehyd, alltså 10 gånger så mycket som en dos vaccin.
Formaldehyd metaboliseras (bryts ner) på några timmar i kroppen och den mängd som återfinns i vaccinen påverkar inte kroppen alls.
Linda Karlström says
Tjenare Vincent!
Kul att du följer med vad vi skriver på vår sajt.
Jag hävdade inte att cancer inte fanns, jag hävdade att det var nästan okänt. Som vanligt misstolkar du mina ord. Det är inte alls dumt att hävda att cancer och vacciner har samband, däremot är det mycket farligt att och dumdristigt att ta för givet att det inte finns samband. Det spelar ingen roll vilka källor jag skulle ge dig, du kommer ändå bara att avskriva dem. Men ta och läs ”Vaccinationer: risker och skador” samt ”Överlista din cancer” (båda böckerna finns på Anarchos) så kan du se om något faller dig i smaken.
Jag finner det inte värt att argumentera autismfrågan med dig eftersom du redan bestämt dig. Jag tycker bara det är så oerhört tragiskt att du så där lättvindigt kan vifta bort hundratusentals föräldrar som oberoende av varann världen över vittnar om samma sak: deras barn försvann in i sig själva efter vaccination, och det var inget fel innan.
Att säga att det inte är någon fara att injicera formaldehyd eftersom vi får i oss det via födan är som att säga att det inte är någon fara att injicera mjölk eftersom vi kan dricka det. Problemet är bara att man kan dö om man injicerar några droppar mjölk.
Vincent says
Här finns en mycket illustrativ bild av mängden formaldehyd i vacciner.
https://pbs.twimg.com/media/BGhiqVECEAEVeFv.jpg:large
Linda Karlström says
Man sade också att det var helt riskfritt att injicera skvalen eftersom det ingår naturligt i våra kroppar.
Ludvig says
Och det är så tragiskt att du hela tiden blandar bort korten, svarar inte på frågor, lättvindigt viftar bort vetenskapliga undersökningar som har vederlagt all koppling mellan autism och vaccinationer. Att profiterar på människors rädsla, och blandar in vaccineringar med DDT och KÄRNVAPEN??? Hur seriöst är det? Men samtidigt slänger du in brasklappar som att man inte kan säga att EN sak är orsaken, utan att de ”troligen samverkar”.
Samtidigt förtiger du att det förra året dog 165 000 människor av mässling för att de följer sådana människor som du. Som ger falska råd utan någonsomhelst medicinsk kompetens. Varje människa som blir sjuk eller dör av vaccineringars sjukdomar faller på ert samvete.
Marina says
Var bodde dessa människor som dog? Vad var deras näringsstatus? Vad var deras allmäntillstånd? Hade de tillgång till rent vatten? Vad har du för vetenskapliga bevis för att dessa människor överlevt bara för att de haft ett vaccin tillgängligt? I Pakistan dör ett barn per minut men vaccin har de. Är deras död på ditt samvete då, som proppsar för vaccin? http://tribune.com.pk/story/131565/one-child-dies-every-minute-in-pakistan-report/
Linda må inte ha någon medicinsk kunskap men det behöver man inte för att kunna förstå litteraturen som visar vaccinmisslyckande gång på gång:
”Measles outbreaks in 100% populations have continued unabated. Robertson et al. (1992) wrote that in 1985 and 1986, of 152 measles outbreaks in the US school-age children occurred among persons who had previously received measles vaccine. Every 2-3 years, there is un upsurge of measles irrespective of vaccination compliance.
To cap it all: the largely unvaccinated Amish (they claim religious exemption) had not reported a single case of measles between 1970 and December 1987, for 18 years (Sutter et al. 1991). It is quite likely that similar situation would have applied to the outside communities without any vaccination and that measles vaccination had actually kept measles alive and kicking. According to Hedrich (1933), there is a variety of dynamics of measles occurrence, from 2-3 years to up to 18 years as witnessed by the unvacinated Amish. Measles vaccination started in the early sixties, at the time when measles was naturally abating and was heading for the 18 year low. That’s why the vaccine seemingly lowered the incidence; however, this was only coincidental with the natural dynamics.”
http://www.vierascheibner.com/index.php?view=article&catid=37%3Ammr&id=83%3Arapid-responses&option=com_content&Itemid=59
”When children were dying from measles, mumps, rubella, chicken pox, whooping cough and other diseases some two hundred years ago, it was because they were suffering nutritional and vitamin c deficiencies. Rich or poor.
With better nutrition and especially better vitamin c status, the mortality due to these diseases disappeared and even the incidence went down long before any modern vaccines and mass vaccination has even been on the drawing board.
At the time when mass vaccination started, in the 1950s of the twentieth century, the mortality from, and even the incidence of, any natural infectious diseases was near zero.”
http://www.vierascheibner.com/index.php?option=com_content&view=article&id=81%3Amy-message&catid=65%3Ageneral-a-miscellaneous&Itemid=60
Vad gäller autism och studier så finns det några samlade här: http://www.jabs.org.uk/david-thrower-writes.html
För övrigt så ska jag tala om för dig att dina ohyfsade anklagelser inte är välkomna här. Och har du fler påstående kring dina vaccin du håller så heligt så är källhänvisningar ett krav. Ha en fortsatt trevlig påsk!
Linda Karlström says
Nej vet du vad Ludvig jag lägger inte ner någon tid på dig. Först måste du lära dig läsförståelse och att uttrycka dig korrekt. Lev väl.
Vincent says
Till Linda:
Okej…? Vad menar du med att det ”nästan var okänt innan vaccinering blev allmänt” då? Om du inte menar att vaccin är en av orsakerna till cancer så förstår jag verkligen inte vad du försökte säga. (Kan ju även tilläggas att det troligen inte finns någon reell ökning av cancer utan anledningen till att man ser fler fall nu är att vi lever längre och är så bra på att bota andra sjukdomar samt hitta cancrar numera.) Det var ju många saker som ”nästan var okänt” men som vacciner inte alls hade med att göra. Flygplan, DNA och datorer till exempel.
Appropå källor så accepterar jag absolut en hel del källor men jag accepterar främst källor som går igenom någon form av kritisk granskning och jag kommer inte acceptera källor som har allvarliga brister i sin metodik. Jag accepterar heller inte körsbärsplockade källor. Tyvärr brukar det vara de enda källor som anti-vaccinationslobbyn brukar kunna presentera. Vilken kritisk granskning har de båda böckerna genomgått? Varför är deras resultat inte publicerade i vetenskapliga tidskrifter? Helt enkelt därför att de inte håller måttet för att räknas som vedertagen vetenskap kanske? Om de finns publicerade studier, så referera till dem så skall jag granska dem, som jag gör med all vetenskaplig litteratur. Vad accepterar du för källor? För det är uppenbart att konsensus som fastställts av experter på området inte duger. Du litar hellre på hobby-medicinare utan reell kompetens och bedragare så vitt jag sett av era referenser.
Det finns en mycket enkel anledning till varför man kan vifta bort 100 000-tals föräldrars egna upplevelser: därför att de inte fastställts objektivt. Tvärtom verkar dessa upplevelser vara produkter av den vanliga ”korrelation innebär inte kausalitet”-fällan. Källor och gedigna studier på frågan om MMR och autism kommer längre ner i det här svaret.
Tyvärr så har du helt fel i din liknelse mellan injektion av mjölk och formaldehyd. Hade jag sagt att du kunde injicera ett äpple hade liknelsen varit bättre. Anledningen till att man dör av mjölk-injektioner är att beredningsformen är felaktig för intravenösa infusioner. Mjölk i blodet löser sig inte utan bildar mjölk-globuler (små droppar), dessa kan bilda fettembolier och disseminerad intravasal koagulation. D.v.s. mjölken ger proppar som främst orsakar respiratoriska problem men kan leda till annan organsvikt beroende på var propparna sätter sig. Det finns praktiskt taget inget giftigt i mjölk utan bereder man den bara rätt så kan man injicera det mesta av den (och det gör man också; fett, protein, vitamin A och D, kalcium osv.). Formaldehyd i vacciner är i rätt beredningsform och inga problem för kroppen att ta upp som kroppseget och hantera precis som det som den får i sig via maten eller producerar själv. Dessutom är det, utöver beredningsformen, den otroligt lilla mängden formaldehyd som gör den ofarlig att injicera. (Alla ämnen är ju giftiga om man ger dem i för hög dos.)
Vad menar du skulle vara farligt med skvalen då? För om du syftar på Gulf-krigs-syndromet eller autoimmun artrit så är evidensläget kring dessa båda tillstånd att skvalen INTE ökar risken för någon av dem. Det har till och med visat sig att de vaccin som soldaterna fått, som skulle gett GKS, inte innehöll skvalen överhuvudtaget. WHO har granskat säkerheten kring skvalen.
http://www.who.int/vaccine_safety/committee/topics/adjuvants/squalene/questions_and_answers/en/
Och nedan finner du en epidemiologisk analys av säkerheten kring skvalen-innehållande adjuvans.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0264410X09013103
Linda Karlström says
Vincent – jag orkar inte argumentera med dig eftersom du egentligen inte alls är nyfiken eller intresserad av själva vaccinfrågan. Du har redan bestämt dig för att vaccin är fantastiskt och nödvändigt och att alla vaccinskeptiker har fel medan alla vaccintroende är prima folk. Ditt syfte med dina frågor är att dränera mig och Marina på energi, det är ju inte första gången du är inne och kommenterar direkt. Jag ska ge dig några korta svar men sedan kommer jag att spara min energi till folk som förmår tänka utanför boxen.
1. Jag menade att vaccin är en av orsakerna till cancerepidemin. Ska jag behöva böja orden i järntråd eller kan vi sluta fila på detta nu? Och tror du verkligen själv på att cancer inte har ökat? Tycker du faktiskt vi är bra på att bota sjukdomar? Varför är då folk så förbannat sjuka nu för tiden och alla sjukhus överbefolkade?
2. Vaccinationer:risker och skador bygger på vetenskapliga artiklar publicerade i medicinska tidskrifter. Varför skulle boken i sig själv publiceras i en vetenskaplig tidskrift? Den är ju en sammanställning av tillgänglig forskning. Men du sitter där och malar om körsbärsplockning och att den inte håller måttet, utan att ens göra ett försök till egen läsning. Och vet du vad – skaffa dig Överlista din cancer på samma gång så kan du göra en rättvisare bedömning. Efter att du läst boken. HELA.
4. Jag accepterar källor som inte är sponsrade av läkemedelsindustrin eller har kopplingar till dem. (Därför ger jag inget för dina referenser)
5. Om formaldehyd skulle vara ofarligt varför varnar då tillverkarna för det i bipacksedeln och säger att inga personer som är känsliga för formaldehyd får vaccineras? Och hur vet man om en liten baby tål det eller inte?
6. Du vet mycket väl att skvalen antas vara orsaken till narkolepsi. Och du vet också mycket väl att skvalen är totalförbjudet i USA på grund av Gulfkrigssyndromet.
7. Vem är det som körsbärsplockar?
Mina frågor till dig är tänkta som tankeställare. Jag är inte ute efter en fortsatt diskussion med dig. Med andra ord: låt bli att svara. Du kan återkomma när du läst de båda böckerna och/eller väljer att kliva ner från dina höga hästar och ha en ödmjukare inställning.
Billy Kropotkin says
Förstör nu inte diskussionen med fakta! 🙂
Vincent says
Så vidare till Marinas kommentarer då:
Självklart är god hygien och näring extremt viktiga faktorer för att ha fullgod motståndskraft mot sjukdomar. Det är det ingen som ifrågasätter. Det betyder ju inte i sin tur att vacciner inte fungerar.
Att attribuera nedgången av infektionssjukdomar enbart till hygienen är dock bara dumt. Det finns åtskilliga exempel på sjukdomar där incidenten minskat extremt kraftigt vid införandet av vaccin, långt efter det att hygien-standarden blivit god.
Här är CDC’s kommentar på påståendet om att hygien var den viktigaste orsaken:
http://www.cdc.gov/vaccines/vac-gen/6mishome.htm#Diseaseshadalready
Och om man tycker att hygienen inte var tillräcklig på 60-talet så finns ju exemplet med vattkoppor där incidensen föll med 82% mellan åren 2000-2010. Vaccinet infördes -95.
http://www.cdc.gov/chickenpox/hcp/monitoring-varicella.html
Att mässlingutbrott även kan ske i vaccinerade befolkningar är inget som är okänt. Det är dock mycket vanligare att de sker i befolkningar där andelen vaccinerade är låg. Detta beror helt enkelt på att inget vaccin ger ett 100%-igt skydd.
Att amish inte vaccinerar sig är falskt. Enligt en studie som publicerades i Pediatrics så vaccinerade sig en majoritet av de som svarade. Av de som svarade var det dessutom bara en minoritet som avstod av religiösa skäl.
http://pediatrics.aappublications.org/content/early/2011/06/23/peds.2009-2599.abstract
Här finns även en mindre vetenskaplig referens kring amish och vaccination:
http://autism-news-beat.com/archives/29
Jag kunde tyvärr inte få tag i full-texten till: ”Measles among the Amish: A Comparative Study of Measles Severity in Primary and Secondary Cases in Households” som Viera refererar till så jag kan inte verifiera siffran som påstås att amish inte har haft ett enda fall av mässling mellan de år som nämns. Däremot hade de en epidemi 1988 där 142 barn smittades och ett dog. Om Vieras siffra är sann kan det finnas flera anledningar till detta, där en av anledningarna faktiskt är att människor runt dem skapar en herd immunity. Klart är i alla fall att även amish drabbas av mässling.
”At the time when mass vaccination started, in the 1950s of the twentieth century, the mortality from, and even the incidence of, any natural infectious diseases was near zero.” Det är sant att mortaliteten sjunkit markant till 1950 och detta är alldeles säkert på grund av bättre hygien, förståelse för hur sjukdomar spreds, antibiotika och andra medicinska framsteg. Det ändrar dock inte det faktum att incidensen på de sjukdomar som man har vaccinerat mot har minskat extremt mycket sedan dess och att man på grafer som visar incidens tydligt kan se vaccin-effekten. Det skall även tilläggas att vaccin inte påverkar mortaliteten utan bara incidensen så att se på mortaliteten är missvisande.
Här kan man läsa om olika vacciners påverkan på några olika sjukdomar:
Polio – http://www.cdc.gov/vaccines/vpd-vac/polio/dis-faqs.htm
Mässling – http://www.cdc.gov/vaccines/vpd-vac/measles/faqs-dis-vac-risks.htm
Stelkramp – http://www.cdc.gov/vaccines/pubs/pinkbook/downloads/tetanus.pdf
Viera ger sig även på Sverige och kikhosta som exempel på hur dåliga vacciner är. Fram till 1979 vaccinerade man med ett hel-cellsvaccin i Sverige. Detta slutade man med p.g.a. biverkningar, trots att man haft en ständigt sjunkande incidens. Nu vaccinerar man, sedan 1995 med ett delcellsvaccin istället och effekten har inte låtit vänta på sig.
”The annual incidence of laboratory confirmed Bordetella pertussis was 89-150 per 100,000 before introduction of acellular pertussis vaccines, Chapter 1, Table 1.2. After a rapid drop in 1996-1997 the overall annual incidence reached 10 to 27 per 100,000 person years in 1999-2001, with a further reduction to 7 and 1.8 per 100,000 person years in 2006 and 2011.”
Vill man läsa hela rapporten så hittar man den här:
http://www.smittskyddsinstitutet.se/publikationer/arsrapporter-och-verksamhetsberattelser/uppfoljningsprogrammet-for-kikhosta/fourteen-year-report-pertussis-surveillance-in-sweden/
Jag hoppas verkligen att ni överlag har bättre källor än en kommentar av Viera Scheibner. Viera är ju känd för att bland annat ha påstått att pertussis-vaccin ökar risken för SIDS (sudden infant death syndrome) när vedertagen vetenskap har visat att risken halveras hos vaccinerade.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0264410X07002800
Hon har heller ingen som helst medicinsk utbildning och har flera gånger fått sin kunskap kring immunologi och tolkning av medicinska rapporter ifrågasatt.
Länken mellan autism och MMR är allt för väl diskuterad. Jag antar att ni, som vanligt, ignorerar stora meta-analyser och otaliga rapporter som visar att den påstådda länken saknas.
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1651-2227.2005.tb01779.x/abstract;jsessionid=81AB74B174A07EC8543CB8546A72EC52.d04t03
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0264410X03002718
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/14651858.CD004407.pub3/abstract
Tyvärr verkar det ju som att din referens i frågan vidare refererar till en hel del studier av Andrew Wakefield och framför allt till hans första studie som sades visa ett samband mellan autism och MMR. Men det vet ju ni likväl som jag att den studien drogs tillbaka eftersom det visats att Wakefield dels fabricerat journaluppgifter, dels saknat etiskt tillstånd att utföra vissa av undersökningarna samt hade ett jävsförhållande då han fick studien publicerad. Han har även blivit av med alla sina medicinska uppdrag i Storbritannien då skandalen uppdagades.
Jag håller för övrigt inte med om att man inte behöver medicinsk kompetens för att förstå vaccin-frågan. Det är uppenbart att människor med mindre medicinsk och vetenskaplig kompetens har lättare att missuppfatta och misstolka befintligt evidens.
Linda Karlström says
Det finns även en stor risk med att enbart förlita sig på medicinska forskare i laboratorium; nämligen risken att tappa verklighetsförankringen. Forskare har en tendens att söka efter fel i terrängen när deras uppritade karta inte stämmer. Men om du tror att alla med medicinsk kompetens anser att vaccin är bra och nödvändigt och räddar liv, så kan du med fördel begrunda vad International Medical Council on Vaccination säger:
http://www.vaccinationcouncil.org/about/
Du håller på och tjatar på oss angående korrelation och kausalitet, men själv hävdar du direkt du ser en nedgång i sjukdomsförekomst att det är tack vare vaccination. Och samtidigt anklagar du oss för körsbärsplockning. Kanske dags att se sig i spegeln?
Du maler på med dina länkar till CDC och smittskyddet, men vi är inte intresserade av referenser med koppling till industrin. Du leker insatt men samtidigt har du själv gått i fällan vad gäller Andrew Wakefield – du tror på etablissemangets iscensatta häxjakt med tillhörande lögner kring vad han gjort och inte gjort. Kanske dags för dig att skaffa ”Callous Disregard”?
Du kanske inte märker det själv, men du har inte granskat fenomenet vaccin det minsta kritiskt. Det enda du gör är att repetera etablissemangets urvattnade och otaliga gånger motbevisade påståenden om att vaccin är säkert och effektivt. Du kommer inte direkt med något nytt och revolutionerande.
Men kolla med GSK eller Baxter, du får kanske blogga på någon sajt som de understöder?
Marina says
Visst är det så att incidensen gått ner efter vaccinets införande men hur mycket som är tack vare vaccinet får vi aldrig reda på eftersom studier har visat att läkare vid epidemier tenderar att överdiagnosticera sjukdomen, och underdiagnosticera efter att människor blivit vaccinerade på grund av en övertro på vaccinets effekt. Alltså är är dessa siffror inte helt tillförlitliga. Hygien och livsstilsåtgärder är dessutom helt fritt från biverkningar!
Vaccinmisslyckanden är i heller inget ovanligt fenomen:
Mässlingsutbrott där 99% är vaccinerade och immunitet via vaccin uppmäts till 95%
(N Engl J Med 1987; 316:771–4.)
Utbrott av polio typ 1 trots full vaccinering med tre doser OPV
(The Lancet 1991 Vol 338, Issue 8769)
Utbrott av polio typ 3 i Finland trots full vaccinering med IPV
(The Lancet 1986 Vol 327, Issue 8495)
The CDC har rapporterat om mässlingsutbrott med 100% dokumenterad vaccinationstäckning
(MMWR. 33(24),6/22/84)
Utbrott av vattenkoppor trots 97% vaccinationstäckning
(Pediatric Infectious Disease Journal 2009 Vol 28, Issue 8 )
Anywhere between 45% and 82% of the children who were reported to have had a pertussis infection were also fully vaccinated. Not exactly a good success rate for the pertussis vaccine to protect against a pertussis infection http://drpalevsky.com/dr_palevsky_letter_pertussis.asp
Men jag förstår att det är väldigt behändigt att som vaccinförespråkare hävda att dessa misslyckanden beror på att inte alla är vaccinerade och att vaccinet inte är 100-procentigt. När sedan de ovaccinerade inte insjuknar så är det såklart på grund av alla vaccinerade runtomkring… Hur ska ni ha det? Ger vaccin flockimmunitet eller inte? Nej, det gör det inte, vilket ovanstående är ypperliga bevis på! För övrigt är vaccin överflödigt i en population där man är vid god hälsa och inte dör eller skadas märkbart av vanliga sjukdomar.
Jag förstår inte i heller varför det skulle vara bra att få bort sjukdomar till förmån för andra. Är det bra att det blir mindre fall av vattkoppor men desto fler fall av bältros. http://vran.org/about-vaccines/specific-vaccines/chickenpox-vaccine/chickenpox-vaccine/ Är det bra att få bort diagnosen polio till förmån för en annan diagnos som har exakt samma symtom och dessutom har högre dödlighet och incidens? Nej!
”Dr. Neetu Vashisht and Dr. Jacob Puliyel of St. Stephens Hospital created the report after analyzing data from India’s 10-year-old National Polio Surveillance Project, which is available online. Their findings, which were published in the Indian Journal of medical Ethics, revealed that rates of non-polio acute flaccid paralysis (NPAFP) have increased 1200% since the oral polio vaccine was introduced to India a decade ago.”
http://www.digitaljournal.com/article/323371#ixzz22lShiAA9
Vashisht, N and Puliyel, J.,2012. “Polio programme: let us declare victory and move on.” Indian Journal of Medical Ethics Vol IX No 2 April-June pp. 114-117 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22591873
Här är Socialstyrelsens eget uttalande om vetenskapen kring vaccin:
”Vacciner som utvecklades i början eller mitten av förra seklet är vanligtvis inte utvärderade med dagens krav på placebokontrollerade effektprövningar. Det gäller t.ex. difteri, stelkramp, polio, mässling och i västvärlden röda hund. Dessutom skulle det anses oetiskt eftersom personer i kontrollgruppen undanhålls en etablerad och effektiv behandling.”
”När det tillkommer ytterligare ett vaccin mot en sjukdom, så måste det nya vaccinet i stället prövas i jämförelse med det vaccin som redan finns och används.”
Detta talar för sig själv och kräver ingen ytterligare kommentar…
Thomas says
Bra sagt! Jag har gjort delar av min utbildning på en patologavdelning. Där hanteras stora mängder formaldehyd. Mänsklig vävnad fixeras och bevaras/konserveras av formaldehyd. Säkerhetsbladen talar sitt tydliga språk. Formaldehyd misstänks vara cancerframkallande. Beroende på vilken ”sida” man tillhör, så antingen ugnsbakar man sina äpplen i APL-formaldehyd 4 eller 37%-igt, eftersom bioackumulering inte sker. Eller så undviker man helt enkelt formaldehyd, och ALLA andra liknande ämnen.
Att injicera diverse erkänt toxiska ämnen med ”sjukdomsalstrande” organismer, bakterier och virus, och kalla det för förebyggande hälsovård känns både besynnerligt och rejält haltande. Som förr, när man ”ympade” var med den aktuella patogenen för att försöka ge immunitet mot sjukdomen. Jag menar, samma princip som att harkla upp sin halsfluss, nysa sin influensa, skära hål i huden och vips, egen tillverkat vaccin. Ja man kan ju slänga med lite diskmedel, propplösare, kemisk bensin och liknande man har hemma. För i pyttesmå mängder är det ju direkt hälsofrämjande.
Vincent says
Och här har du en artikel från tidsskriften Pediatrics som motsäger de flesta länkar som Linda just länkade till. I texten hittar du bland annat en förklaring på varför immunförsvaret inte kan bli ”överbelastat” av vaccinationer samt gediget material som visar att barn som vaccinerats faktiskt får FÄRRE infektioner av andra patogener än icke-vaccinerade barn.
http://pediatrics.aappublications.org/content/109/1/124.full
Linda Karlström says
Hahaha tack för det skrattet Vincent:) Paul Offit, vaccinpatentinnehavare, går lös igen! För den som är intresserad av att ta reda på mer om denna ökända vaccinförespråkare finns här några länkar:
http://www.ageofautism.com/2012/05/penn-prof-paul-offit-to-gw-grad-student-get-the-fck-out-of-here-piece-of-sht.html
http://www.vaccinationcouncil.org/2012/08/26/paul-offit-threatens-religious-and-philosphical-vaccine-exemptions-a-respose-by-suzanne-humphries-md/
http://www.drpauloffit.org/
Paul Offits mest kända påstående är att ett barn kan ta emot 10 000 vacciner samtidigt utan problem. Jag undrar bara varför han själv inte vill demonstrera?
I dokumentärfilmen The greater good får vi höra Paul Offit säga att föräldrar inte vet vad som är bäst för deras egna barn:
http://vaccin.me/2012/07/30/the-greater-good/
Laszlo Nagy says
Det var då tur att du använde C-vitamin som är urindrivande, kan det ha gjort att ödemet gick ner, månne?
Annars verkar det vara kvacksalveri att behandla njursvikt med utspätt vatten.
Linda Karlström says
Hur späder man ut vatten?
Laszlo Nagy says
Fråga en homeopat.
Kul att du väljer att ställa en motfråga istället för att besvara min.
Linda Karlström says
Roligt om jag kan roa dig!
Laszlo Nagy says
Det hade varit ännu roligare om du hade kunnat svara på min fråga. Men tydligen är den här oseriösa spalten mest att betrakta som komik.
Allvarligt talat, ingen kan ta homeopatin på allvar om du istället för att bemöta en fråga med ett sakligt svar, argumenterar på en femårings nivå.
Linda Karlström says
Självklart.
Marina Szöges says
Jag tar homeopatin på allvar. Jag vet av egen erfarenhet att homeopati fungerar. Jag har både fått egen behandling gett mina barn och djur och andra människor homeopati. Dessutom är jag utbildad homeopat och har sajten Dagens homeopati.
Ja, jag vet, du kommer säga det där är bara anekdotiska bevis bla bla bla och jag luras och om jag inte gör det, så lurar jag åtminstone mig själv.
Ni skeptiker kör med samma visa hela tiden och vi som vet att homeopati fungerar förstår och vet att ni är felunderrättade. Men ni är så fastrotade i era felaktiga föreställningar så ni kan inte ändra på er.
Ni skeptiker får gärna ha er uppfattning. Ni har rätt att tro det ni vill, men ni ska lämna andra människor samma rätt. Alltså varje människa har rätt till sin egen uppfattning, så länge man inte skadar en annan människa.
Homeopati skadar ingen. Dessutom finns studier som visar att homeopati fungerar.
Men var har ni skeptiker era studier???som bevisar ert påstående???
Här finns i alla fall några av våra. Alltså de som visar att homeopati fungerar; http://dagenshomeopati.se/category/vetenskap-forskning/
Laszlo says
Helt plötsligt publiceras inte mina inlägg, utan väntar på granskning. Så för att de inte skall försvinna kommer det här:
”Det hade varit ännu roligare om du hade kunnat svara på min fråga. Men tydligen är den här oseriösa spalten mest att betrakta som komik.
Allvarligt talat, ingen kan ta homeopatin på allvar om du istället för att bemöta en fråga med ett sakligt svar, argumenterar på en femårings nivå.”
Linda Karlström says
Inga inlägg publiceras utan granskning, så ingenting annorlunda har skett helt plötsligt. Men jag har viktigare saker för mig än att sitta vid datorn och invänta dina givande kommentarer. Men nu meddelar jag så att du inte behöver fundera: inga fler inlägg av dig kommer att publiceras. Tack för din medverkan.
Daniel Agorander says
”Till min mottagning kom en gång två patienter som vaccinerat sig med Twinrix. De kom samma vecka och kände inte varandra.”
Allmän fråga: Menas att medicinska bedömanden skall gå efter den journalistiska modellen med dubbla källor? På allvar alltså? (Jag är journalistutbildad och vill verkligen inte behandlas av folk som tror att vår modell för nyhetsrapportering används i medicin.)
Linda Karlström says
Jag förstår inte din frågeställning men kanske någon annan gör det? Var i texten påstår sig någon göra ett medicinskt bedömande? Finns det utarbetade modeller för hur sådana får göras? Om jag går till doktorn för att jag har lite feber och snuva, och han säger att jag har influensa, har han då gjort ett korrekt medicinskt bedömande? Vilka kriterier är det då han följt? Jag är mycket intresserad av dessa kriterier, tacksam om du kan ge mig de stadgar som ligger bakom.
Pierre Börtin says
Leve Linda och Marina, Vincent måste vara en av de där välbetalda ”kvacksalvarna” i vita rockar som jobbar som leg läkare som tror sig ”läka” folk när de endast ger dem beroende framkallande mediciner och preparat som fördärvar människors kroppar
Helen Söderberg says
Kan då bara informera om att min systerson har diabetes 1, när han äter LCHF tar han bara en enda spruta inför natten, och när han dessutom hade kroppsarbete behövde han inte ta något insulin alls! Detta säger ju sig självt, äter man inget som höjer blodsockret behövs heller inget ellr väldigt lite insulin. Detta upptäcktes redan i början av 1900-talet!
stig lönnqvist says
Läka betyder att sjukdomen är borta, läkt. Med medicin botar man enbart symptomen, sjukdomen finns kvar. Alltså borde läkare heta botare. Man botar ett symptom och får biverkningar med andra symptom. Är det nåt som skulle varit förbjudet så är det att bota symptom med allvärldens bromsmedicin, för bromsmedicin är vad dom flesta medicinerna är som Vincent vill få utskrivet till våra barn
Vincent says
Är det inte olagligt att behandla barn under 8 år med homeopati i Sverige?
Vincent says
Även att försöka bota, lindra eller förebygga diabetes är olagligt för annan än hälso- och sjukvårdspersonal. Både detta och frågan om behandling av barn under 8 år regleras i Patientsäkerhetslagen kap. 5, 1§.
Linda Karlström says
Ja det är så man baxnar! Om en svensk mamma vill försöka lindra sitt barns diabetes utför hon alltså en straffbar handling? Jag måste säga att jag är rätt glad över att inte bo i Sverige …
Vincent says
Nej, det är inte sant. Patientsäkerhetslagen tillämpas på personer som utför sådant yrkesmässigt. Dvs att en mamma får lindra ett barns dåliga mående men en homeopat (eller annan pseudomedicinare) får varken undersöka barnet eller föreskriva några som helst åtgärder eller rekommendationer.
Jag tycker att det är en fantastiskt bra lag som garanterar att folk med allvarliga sjukdomar får en behandling som faktiskt fungerar.
Linda Karlström says
Kan du bevisa att den svenska officiella sjukvården idag ger en behandling som fungerar mot diabetes?
Vincent says
Driver du med mig? Hört talas om insulin?
Linda Karlström says
Driver DU med mig? Sedan när har insulin börjat bota diabetes?
Vincent says
Insulin är en utmärkt behandling vid diabetes. Den botar inte sjukdomen på så sätt att den tar bort den grundläggande patologin men principiellt sett så lider du inga som helst men av en diabetes förutsatt att du får en perfekt genomförd insulinbehandling och därmed är du ”botad” från sjukdomen så länge du fortsätter med behandlingen.
Dessutom har jag aldrig påstått att alla skulle få botande behandlingar, jag sa att folk skulle få fungerande behandlingar och det är en mycket stor skillnad däremellan.
Insulin mot diabetes är en fungerande behandling. Ger du patienter med diabetes (typ 1) homeopatika istället för insulin så kommer de att dö.
Linda Karlström says
Jag orkar inte sätta ner mer energi på dina argument. Vi resonerar så väldigt olika. Jag anser till exempel inte att det är ”en utmärkt behandling” att undertrycka symtom. Och att påstå att man är botad från diabetes så länge man får en perfekt genomförd insulinbehandling är helt galet – om man är botad från en sjukdom behövs ingen fortlöpande medicinering. Att man inte lider några som helst men av diabetes om man får insulin återstår för en diabetiker med insulinbehandling att kommentera. I övrigt hänvisar jag dig till Marina Szöges kommentar.
Vincent says
Tror man att homeopati botar diabetes eller ens fördröjer döden är man felunderrättad.
Innan insulinet upptäcktes, 1921, så hade homeopaterna fritt fram att behandla diabetiker i runt 120 år. Under den perioden var mortaliteten 100% och majoriteten dog inom 2 år från diagnos. Med insulin är mortaliteten, idag, nere i 3,5% inom 20 år från diagnos. Även om det inte är en botande behandling så är den, precis som jag sagt från början, en FUNGERANDE behandling mot diabetes.
Ni får gärna informera mig om varför homeopati, som inte fungerade på över ett århundrade, helt plötsligt skulle börja fungera nu…?
Den allmänna uppfattningen att man inte kan bota diabetes är inte sådan pga en företagskonspiration utan därför att man faktiskt inte kan bota diabetes än! Det anses heller inte omöjligt att bota diabetes, absolut inte, det finns många lovande sätt som forskas på. Det mest lovande just nu är beta-cells-transplantation där man för tillfället lyckats hålla 10% av försökspersonerna injektionsfria i mer än 5 år. Det forskas även intensivt på att stoppa den auto-immuna reaktionen som ger diabetes och därmed hindra uppkomsten från första början, men där har man inte kommit lika långt (delvis pga att sjukdomen verkar vara multifaktoriell).
Anledningen till att det är svårt att bota en typ 1 efter att insulinbehandling är insatt är INTE insulinbehandlingen i sig utan att för många beta-celler redan är förstörda så det inte finns tillräckligt många kvar att rädda. Tvärtom så sparar insulinbehandling beta-cellsfunktionen och fördröjer alltså sjukdomsprogressen.
För att även kommentera frågan om att ”undertrycka symtom” så handlar det tydligen om olika uppfattning om hur sjukdomar och behandling fungerar, mer än homeopati och vaccin då. Jag förstår vad du menar med att ”undertrycka symtom” men ser inget som helst fel i att lindra en sjukdoms symtom om man faktiskt inte har något sätt att bota den. Och du får hemskt gärna berätta hur du motiverar att inte ge den bästa tillgängliga behandlingen medan man väntar på att vetenskapen hittar ett sätt att bota sjukdomen.
Personligen anser jag det högst inhumant och omoraliskt att låta folk dö i diabetes utan insulinbehandling eller att undlåta behandla hypotyreos med Levaxin, Parkinsons med madopark, reumatiska sjukdomar med smärtstillning och anti-inflammatoriska läkemedel, Addisons med kortison m.m. Listan över behandlingar som ”undertrycker symtom” kan göras hur lång som helst.
Slutligen är det just pga den inhumana och omoraliska aspekten i att ge människor, med allvarliga sjukdomstillstånd, helt verkningslösa behandlingar, när det finns fungerande alternativ, som lagen ser ut som den gör. Återigen, en fantastisk lag.
Linda Karlström says
Eller så kan man helt enkelt sluta äta kolhydrater och därmed bli kvitt medicinering, inklusive insulin, mot diabetes.
För övrigt inser jag inte det inhumana och omoraliska i att låta individen själv välja behandling åt sig eller sina barn. Däremot håller jag helt med dig om att det är omoraliskt och inhumant att lura på dem verkningslösa och till och med farliga behandlingar.
Vincent says
Återigen är det inte sant. Om en person med typ 1-diabetes slutar att ta sitt insulin och försöker behandla sin diabetes med kost enbart så kommer den inom en relativt snar framtid (dagar-veckor) att utveckla en diabetisk ketoacidos och riskera att dö. Den är även mycket svår (nästan omöjlig) att häva utan insulin. Detta gäller även om kosten är helt kolhydratfri. Innan insulin uppfanns var dödligheten 90%, med insulin är den mellan 1-10%.
Dessutom bortser du även från alla andra funktioner som insulin har i kroppen, som behandling med insulin uppfyller, och som kost inte tillhandahåller. Insulin är viktigt vid bl.a., och särskilt i barn:
Ökning av DNA-replikation och proteinsyntes, enzymaktivitetsmodulering, ökad glykosyntes, ökad fettsyntes, minskad proteolys, ökat aminosyraupptag och minskad natriumutsöndring.
Men det kanske också är något man klarar sig utan?
Jag anser att det är inhumant och omoraliskt att föräldrar kan förneka sina barn behandling som fungerar, pga ideologiska skäl.
Det är heller inte inhumant eller omoraliskt att få välja behandling själv, men vi håller ju med varandra om att folk inte borde få lura på svårt sjuka människor verkningslösa eller farliga behandlingar så somliga borde inte få behandla vissa sjukdomar.
Marina says
Tack Vincent! Ja, det är sant att i de fall då de insulinproducerande cellerna är helt döda eller då funktionen i sköldskörteln är helt bort så kan man behöva medicinering för att överleva och det är inget fel med att vilja det. Men i de flesta fall så är dagens mediciner endast riktade och nödvändiga för en väldigt liten grupp människor varför det på olika sätt blir att man försöka bredda sin kundkrets. Detta är ingen hemlighet och det var inte länge sedan det visades en dokumentär på svt om just detta.
Att människor tar ansvar för sin hälsa och lär känna sin kropp och vad den behöver är väl ändå inget vi ska motarbeta. Var glad istället för att det finns de som tar sitt ansvar och sparar vårdens redan tyngda axlar 🙂
Linda Karlström says
”Det är heller inte inhumant eller omoraliskt att få välja behandling själv, men vi håller ju med varandra om att folk inte borde få lura på svårt sjuka människor verkningslösa eller farliga behandlingar så somliga borde inte få behandla vissa sjukdomar.”
Right on spot!
USK says
Personligen tycker jag det är inhumant och omoraliskt att tvinga folk att betala ur näsan för att dras med suboptimal levnadsstandard, hundratals hemska biverkningar, livsdränerande giftmediciner och allestädes närvarande men dämpade smärtor när det är varken omöjligt eller svårt att bota varken diabetes, hypotyreos, parkinsons, reumatism, cancer eller andra ”obotbara” sjukdomar. Men du har inte gjort några efterforskningar själv och vet inget om hur kroppen funkar, utan du gillar bara att namedroppa och litar bara på vad ”experter” från klubben för innebördes beundran säger.
Hade du haft ett uns koll på verkligheten hade du insett vilka behandlingar som verkligen är overksamma. Din definition på ”verksam” är inkorrekt, omoralisk och inhuman. Och du ska inte snacka om ”bra lagar” i ett land där du inte har grundläggande rättigheter som suverän människa utan endast lever på konungens nåde. Men du vet väl inget om sånt heller…
.
Thomas says
Vincent, har du hört talas om det så kallade ”naturalförloppet” vid diabetes? Googla eller prata med sjukvården, det är rätt intressant. Över tid får man vid diabetes (även tämligen välskött diabetes om det vill sig illa) stigande HbA1c, ”långtidsblodsocker”. Högt blodsocker, över ”normalt” är skadligt. Små blodkärl drabbas av inflammationer, i artärer leder högt blodsocker till ”plack, åderförkalkning”. I ögonen leder inflammationer i de små kärlen till sämre syn. Sämre blodcirkulation i fötterna gör att sår läker sämre, och i värsta fall får man ”diabetesfot” – amputation. Njurarna fungerar sämre, vilket i svåra fall ger njursvikt.
Sjukvårdens behandling är endast symtomlindrande. För att inte säga väldigt ologisk. Förr kallades diabetes med rätta ”sockersjuka”. Man tål socker sämre. Så vad man ska undvika att äta, eller åtminstone mindre av, är alltså socker. Alla kolhydrater, oavsett ”snabba eller långsamma” är sammansatta sockerarter, och bryts ned till socker. ”Långsamheten” har i den långa loppet egentligen ingen betydelse för en diabetiker. Mer lämpligt skulle vara att välja livsmedel utifrån deras glykemiska belastning.
Det finns en del andra metoder som svensk sjukvård inte använder sig. Att istället kostbehandla en diabetiker, typ 1 eller typ 2, kan i bästa fall göra personen så gott som ”sjukdomsfri”. Varför arbetar sjukvården uteslutande med ”symtomlindrande” behandling vid diabetes? Symtomlindrande är det i praktiken inte, pga ”naturalförloppet”, att de flesta diabetiker med stigande ålder blir allt sämre.
För några år sedan skrattade den etablerade sjukvården och i vissa fall hånade människor som försökte hjälpa diabetiker med att bromsa och t.o.m vända förloppet av diabetes. Nymodigheter kallades det, och det hette att sjukvården måste arbeta efter ”vetenskap och beprövad erfarenhet”. Att kostbehandla diabetes är ingalunda nymodigheter, i litteraturen är det över 150 år gammalt, väl undersökt samt beprövat.
Många väljer idag att själva ta ansvar för sitt liv, sin kropp och sin hälsa. Fler och fler inser att man kan bli friskare utan sjukvårdens hjälp. Självfallet menar jag inte akutsjukvård och liknande, det är ju uppenbart. Men man måste inte ta blodtryckssänkande mediciner för att sänka sitt blodtryck. Dessa mediciner förbättrar inte hälsan på lång sikt, då denna åtgärd är symtomlindrande.
Jag förstår inte riktigt problemet alla ”skeptiker” har till att man tar ansvar för sig själv, lindrar, minskar symtom och botar sig själv. Att sedan vilja sprida det man vet till andra är ju inte heller något negativt. Att betrakta all alternativ medicin som något negativt och att aktivt försöka motarbeta detta, innebär inget annat än minskad valfrihet och inskränkandet av varje människas rätt att bestämma över sig själv.
Marina Szöges says
Ja jösses, tror man att insulin botar diabetes är man felunderrättad.
Men tyvärr den allmänna uppfattningen är ju att det finns ingenting att göra. Och det är meningen att folk ska tro så, för hur skulle det annars gå för läkemedelsindustrin om föräldrar istället går med sina sjuka barn till en skicklig homeopat och andra alternativterapeuter?
Jag roade mig med att kolla vilka homeopatiska medel som kan tänkas fungera mot diabetes och det är många; Aeticum acid, Helonias dioica, Lycopodium clavatum, Phosphoricum acidum, Phosphpor, Plumbum metallicum, Tarentula hiispanica, Natrium sulphyricum, Uranium metallicum plus ett stort antal till homeopatiska läkemedel.
Vilket medel som passar bäst till just den enskilde människan är beroende på övrig symptombild.
Men en homeopat får aldrig säga att hon/han kan bota diabetes. Dels anses det omöjligt och dels får vi inte använda oss av ordet bota. Så illa har det gått, att skriver vi på våra hemsidor att vi botar den och den sjukdomen kan vi få lagboken smälld i huvudet.
Sedan för övrigt enligt vad jag har fått lära mig är det svårt att bota en diabets 1, när personen väl har hamnat på insulinbehandling. Däremot är det fullt möjligt att få en person med diabetes typ 1 att må mycket bättre och slippa degenererande sidoeffekter, som tillexempel problem med synen eller allvarliga sår och liknande.
Men tänk så fint det skulle vara om läkarna kunde ta sitt förnuft till fånga och börja lära sig homeopati och kräva att de vill använda sig av det inom sjukvården. För jag tror att det är fullt möjligt att bota ett nyinsjuknat barn som fått diabetes, innan man går in med insulin. I sjukhusmiljö skulle läkarna tryggt och under kontrollerade former försöka bota barnet först, innan man ger upp och ger det insulin.
Vad gäller diabetes typ 2 är det en helt annan historia. Den är möjlig att bota med homeopati.
Laszlo Nagy says
Visa gärna att homeopati botar diabetes. Hittills har ni bara hoppat på folk och sagt att om man tror att insulin botar diabetes så är man dum i huvudet. Nu skulle jag i stället få se bevis på att homeopati botar diabetes.
Varsågod. Och då menar jag inte anekdoter utan upprepade behandlingar där man verkligen har sett långvariga effekter.
Linda Karlström says
Vill du vara vänlig och visa exakt var någon sagt ”om man tror att insulin botar diabetes så är man dum i huvudet”. Jag hittar det inte.
Laszlo Nagy says
Eftersom det inte längre går att svara på ditt undvikande nedan av mina krav på bevis så får jag väl svara här istället:
”Driver DU med mig?” , ”Ja jösses, tror man att insulin botar diabetes är man felunderrättad.” ”Jag orkar inte sätta ner mer energi på dina argument”
Väl beprövade härskartekniker som inte ordagrant, men väl uttrycker en nedsättande syn på en annans åsikter. m.a.o. om man anser att insulin botar diabetes så är man dum i huvudet. Om du inte hittar det så är det bara att beklaga.
Nuså, kan du nu vara vänlig att att förse oss med bevis på att homeopati botar diabetes. Om du nu igen kommer med ett icke-svar så tar jag det som att du inte kan ge några som helst bevis på att homeopati fungerar mot diabetes, och att homeopati är kvacksalveri som profiterar på människors förtvivlan.
Linda Karlström says
Jag vet inte om du blandar ihop mig med Marina Szöges?
Laszlo Nagy says
Nej, gör du det? Två av citaten nämligen dina egna. Och i och med att du vägrar ge exempel på att homeopati botar diabetes, att du medvetet väljer att avleda uppmärksamheten från min fråga, så har du bekräftat det jag sa i mitt förra inlägg, nämligen att homeopati är kvacksalveri som profiterar på människors förtvivlan och att den inte har någon som helst verkan mot diabetes.
Jag gav dig två chanser att framställa bevis, du väljer att blanda bort korten istället för att försöka övertyga en skeptiker. Det kan bara tolkas på ett sätt, att du vet att du inte har något att komma med, att du medvetet ljuger och att homeopati inte botar diabetes.
Tack för det klargörandet.
Linda Karlström says
Du har säkert helt rätt. Tack för dina värdefulla inlägg.
Thomas says
Linda, är det inte så att vårdnadshavare enligt svensk lag får behandla sitt/sina barn med homeopati, men ingen annan. Om någon annan än vårdnadshavare behandlar ett barn under 8 år, med något annat än (kortfattat) ”svensk sjukvård”, då är det straffbart. Tror jag? Flertalet europeiska länder tillåter att barn under 8 år behandlas med alternativ medicinska metoder.
Det är så typiskt Sverige med sin nedrans ”jantelag” och fascist-”demokrati”. Ett litet land uppe i norr, med medborgare som har en övertro på mamma/pappa Staten, och Statens ”barn”, svenska myndigheter samt sjukvården. Staten, myndigheterna och sjukvården är allsmäktiga och allvetande. Tillsammans med ”folket” vet och kan vi allt och dessutom bäst av alla 🙂 Det är så tragikomiskt.
Förhoppningsvis kommer jag och min familj någon gång kunna flytta härifrån. Där man får och kan ta ansvar själv över sitt liv, sin kropp, sin hälsa och sina egna barn.
Nånstans där liberalism verkligen betyder frihet, inte i ett land där en inkompetent ex.militär, medlem i Folkpartiet ”Liberalerna” (som egentligen borde vara fascisterna) och som är utbildningsminister anser att ”staten som institution” är allena kapabel till att utbilda barn. Därför är bland annat hemskolning förbjuden, under den falska förespeglingen att bara religiösa fundamentalister och andra statsfientliga individer vill hemskola sina barn. Svenskarna är verkligen som Reinfeldt skrev i sin bok, ”det sovande folket”. Hur kan man annars överhuvudtaget tro att ett parti som heter Folkpartiet Liberalerna, som alltmer inskränker individens frihet och rättigheter är liberalt? Nu kanske jag är lite dum som kritiserar FP på detta vis, men jag tycker att alla etablerade partier precis likadana, alltså inskränker individens (eller familjens, individen är bara ett ord) frihet och rättigheter. Rött eller blått, höger eller vänster, different name, same shit, eller resultat.
Linda Karlström says
Jag håller helt med dig Thomas. Socialstyrelsens Sverige är tragikomiskt. Fast mest tragiskt ändå. Därför att det är de oskyldiga barnen som betalar priset. Det är de som blir måltavlor för vansinnet. Det du skriver om behandling av barn under 8 år låter troligt, jag har för mig att jag hört att det är så som du skriver. Jag bor ju själv i Finland (tack och lov;)) så jag är inte helt insatt i den där oförlåtligt stendumma lagen. Jag brukar bara uppmana svenskar att komma till Finland eller åka till Norge, Danmark eller England för att hjälpa sina vaccinskadade barn, om de söker efter professionell hjälp.
Jag undrar verkligen om det finns något land som är värre än Sverige, då det gäller att lyda Storebror. Se bara hur svenskarna lydigt ställde sig i kö för att få sin svinspruta. Och titta bara hur mainstream media lovprisar Annika Linde och Anders Tegnell som allsmäktiga gudar. Jag saknar ord ibland. Det är så absurt. Linde har precis orsakat cirka 200 svenskar ett livslångt handikapp i form av narkolepsi, men fortfarande är hon en expert som tog rätt beslut. Leve Linde.
Thomas says
Annika Linde och Anders Tegnell borde anmälas! Och nej, jag tvivlar på att det finns värre länder än Sverige. Här påstås det att det finns demokrati, yttrandefrihet, och att man är fri att välja att leva livet som det behagas. Alla dessa lagar som bara blir fler och fler, och inskränker svenskarnas rätt att välja och bestämma. Sverige är en enda stor gryta där vattnet sakta värms. Japp, svenskar = grodorna i grytan.
Nåt är ”dåligt” eller ”skadligt/farligt”, då stiftar det fantastiska Sverige en lag som förbjuder. Sen är problemet ”löst” och ”finns inte mer”. Ökad användning av Alvedon hos unga som tar självmord eller försöker. Lösning? Rop om att höja åldersgränsen för inköp av Alvedon, så slutar alla ungdomar automatiskt att försöka ta livet av sig, och försöka. Så nedrans patetiskt att det är svårt att förstå.
Jag är övertygad om att vi kan banta Svea Rikes lagar med minst 50%. Polisen får helt plötsligt resurser att lösa riktiga brott, samt att ”skydda och tjäna”, istället för att ”förfölja och trakassera”.
Kjell Holmsten says
Jag har behandlat några närstående och andra bekanta med homeopati med goda resultat. De har alla blivit bättre eller friska men jag behandlar aldrig diabetes, men jag kan ju inte hjälpa om patienernas diabetes eller epilepsi blir bättre när jag behandlar deras migrän eller leverskador som fettlever ex.
Linda Karlström says
Precis. Vi ser ju i berättelsen ovan hur framgångsrik den konventionella vården varit.
Laszlo Nagy says
På vilket sätt har de blivit bättre? Vad hade de för glukosvärden innan? Efter? Hur länge höll effekten i sig? Vad finns det för korrelation mellan lever och insulinhalt? Hur behandlar du steatos? Hur vet du att patienten lider av steatos, har du tagit biopsi? Vet dina ”patienter” att felbehandlad fettlever kan leda till skrumplever och cancer? hur många av dina försöksobjekt har utvecklat cancer i levern?
Linda Karlström says
Jo det är det, men det är tillåtet i så gott som alla andra länder.
Rumpnissemosaren says
Vincent: Stick huvudet i sanden där det hör hemma, din lättlurade, arroganta, bakåtsträvande rumpnisse.
Birgitta Solestig says
Nanateknik har räddat mitt från canser
Linda Karlström says
Hej! Vad är nanateknik?
Explanator says
Nanoteknik månne?
Detaljer?
För cancer: http://cancertutor.com/
Kjell Holmsten says
Jag har nyligen skaffa en hund! Chica heter hon. Tyvärr var hon vaccinerad när vi köpte henne. När vi hämtade henne var hon pigg och glad att se oss, härligt med en pigg hund. Uppfödaren sa att han vaccinerat henne fast jag krävde att så inte skulle ske. Men vi köpte denna pigga krabat ändå. 2 dagar senare hemma i ny miljö ville hon inte vakna, hon rörde inte på sig och vi var chokade kan jag säga. Men självklart lyssnade jag på hennes andetag, rossligt, vetrinär sa frun. NEJ jag har boten och gav hunden ett komplexmedel för leverskador. Hunden slickade i sig tabletten och vaknade genast till. en timma senare en tablett till och den slickade och gnagde hon på i 5 min. Härligt att se när sean Chica kryade på sig. De svullna ögonen blev normala, blåsorna som svälde upp i pälsen var som bortblåsta. en helt ny hund efter vaccinet som höll på att göra henne till en krympling eller d?d? Inga vacciner och inga vetrinärbesök för vår lilla Chica, den klokaste tiken i stan.
Yvonne Johansson says
Hej igen.Jag kan bara inte låta bli att kommentera lite själv.Min mammas bästa väninna, när hon var ung, vaccinerade sin bäbis för något och han dog.I byn jag är uppvuxen i, kom en man hem efter influensasprutan och kände sig dålig ,han dog på natten .Dom fick aldrig någon förklaring.En vän till mig tog en influensaspruta fick cancer strax efter. Han åkte utomlands till en alternativklinik där dom tog ett blodprov.
Han nämnde inget om sprutan,men dom såg det i blodet,och sa att det kunde ha kastat honom över kanten.Alltså inte själva orsaken,men kunde bidra.Därav min fråga
om cancer efter vaccination.Därför började jag läsa på mer.Jag har också börjat titta på
vad dom multinationella företagen har för sig.Jag tycker det är skrämmande.Vi är stenlurade,det är numera min uppfattning. ,
Linda Karlström says
Jag är rädd att du har helt rätt Yvonne – vi är stenlurade. Eller VAR – du är inte lurad längre, inte jag heller. Och vi som vaknar upp blir fler och fler hela tiden. Om du är intresserad av att läsa mera om cancer och hela denna bluffindustri, så kan jag varmt rekommendera boken Överlista din cancer. Där tas också vaccinationer upp som en av orsakerna till dagens cancerepidemi.
http://www.anarchos.se/product_info.php/products_id/92