Det heter ju att man får luras den första april. Expressen drar sig dock inte för att luras året runt. Inte nog med att tidningen dagligen serverar lögner, journalisterna som arbetar för Expressen ljuger också om sin identitet. ”Linnea Johansson” tog kontakt via denna sajt för att få lite synpunkter på coronavaccinet som är under utveckling. Vi hade en kort mejlväxling och ”Linnea” var så tacksam och kramig. Den sjunde april blev jag uppringd av denna ”Linnea” som visade sig vara ingen mindre än en murvel från Expressen. Överraskning!
Text: Linda Karlström Foto: Sara Richter
Det tog en stund innan jag förstod vad journalisten menade. Hon presenterade sig först som Matilda Nyberg, journalist på Expressen, och sade sedan att jag känner henne som Linnea Johansson som ställde frågor om coronaviruset. Jag visste ju att jag inte hade svarat på några frågor som Expressen hade ställt, eftersom jag inte ställer upp för systemmedia, så jag sade att hon måste missta sig. Hon förklarade igen att hon hade ställt frågor till mig under ett annat namn, och jag frågade instinktivt varför hon i så fall ljög om sin identitet. ”Det är ett vanligt arbetssätt som vi journalister har. Vi nästlar in oss under falsk identitet i olika facebookgrupper, föreningar, företag och liknande för att hitta nyhetsmaterial.” Nyberg lät väldigt stolt på rösten.
Först nu fattade jag hur det hela hängde ihop. Jag hade blivit utsatt för så kallad undercover-journalistik, och vid närmare eftertanke kom jag ihåg att jag visst hade svarat en väldigt trevlig Linnea Johansson via mejl för någon vecka sedan. Jag får väldigt mycket mejl hela tiden, så jag kom inte alls ihåg vad mejlet handlade om. Nu ville dock Expressen ”ställa följdfrågor” som det så vackert hette.
I vanlig stil svarade jag att jag inte ställer upp på systemmedia eftersom de bara sprider lögner till medborgarna. ”Du påstår alltså att vi ljuger, men nu har ju världshälsoorganisationen WHO förklarat pandemi, och du säger att vi inte har en sådan?” Ytterligare ett exempel på systemmedias sanslösa oförmåga att granska fakta. Nu hade minsann journalisten Matilda Nyberg både valkar i händerna och mjölksyra i armarna efter allt faktagrävande, nu hade hon sannerligen kommit till den brännande kärnan, den ultimata sanningen som inte går att ifrågasätta: WHO: s utfärdande. Applåder!
Det är ett enastående drag i systemmedia: när de ska ”presentera fakta” så kommer de aldrig längre än till Folkhälsomyndigheten (i Finland THL) och/eller WHO. Där är det stopp. Ändstation liksom. De verkar inte förstå att nämnda organ är det samma som läkemedelsindustrin. De verkar inte förstå att mellan Big Pharma och myndigheter finns en svängdörr som nyttjas så flitigt att gångjärnen måste smörjas varje vecka. Och det spelar ingen roll att man påtalar det för dem – de bryr sig inte om att gräva i saken. Men varför skulle man å andra sidan bita den hand som föder en?
Jag tackade för mig och avslutade samtalet, eftersom jag vet att Expressens journalister inte ger sig förrän man lägger på luren, om ens då. Nedan kan ni nu läsa hela vår konversation, ordagrant återgiven.
Inkommet mejl till vaccin.me, skickat på förmiddagen den 1 april 2020:
Meddelande: Hej! Jag har några frågor om corona som jag tror att ni kan hjälpa mig med. Det handlar om vaccinet som håller på att tas fram nu som jag absolut inte vill ta. Min tanke är att bli smittad och på så sätt bli immun, men vet inte hur eller om det är det bästa. Vad tycker ni? Min familj och mina vänner håller inte med mig om att man ska vara skeptiskt till vaccin så har inte så många att prata med om det här. Tack tacksamt emot all hjälp jag kan få.
Kram! Linnea
Samma dag svarade jag så här:
Hej Linnea!
Va skönt att höra att du tänker själv och har insett att vaccin inte är något att vilja ha!
Självklart är det bättre att bli smittad och utveckla immunitet. Nu måste du ju komma ihåg att det vi beskådar nu inte är något annat än en vanlig säsongsinfluensa, och det är ju inte någon livsnödvändighet att bli smittad av influensa, men det är klart att det stärker immunförsvaret om man går igenom dem.
Titta gärna på denna korta video.
”Linnea” återkom samma dag med följande respons:
Hej Linda!
Tack för ditt svar och för bra video. Hade inte sett den förut!
Jag följer nyheterna litegrann (försöker undvika men min sambo kollar ibland) och då verkar det som att corona är farligare än en vanlig influensa. Dom flesta jag känner vill stanna inne för att inte bli smittade. Vad tycker du att man ska göra? Hur gör du själv? Alltså ska man gå ut och leva som vanligt eller kan man kanske träffa smittade för att bli immun? Finns det några bra argument jag skulle kunna säga till mina kompisar?
Mvh,
Linnea
Jag svarade Linnea så här fredagen den 3 april:
Hej igen Linnea!
Jag själv lever precis som vanligt! Jag har inga som helst problem med att umgås med de som är ”sjuka”, det har jag aldrig haft. Baciller finns överallt och har alltid gjort, inklusive i våra egna kroppar. Du känner kanske till Bechamp kontra Pasteur? Pasteur vann ju det officiella slaget, men på sin dödsbädd lär han ha erkänt att Bechamp hade rätt hela tiden. Det finns inga yttre hot, det är miljön i våra egna kroppar som bestämmer om vi blir sjuka eller inte.
Argument till dina vänner, det är svårt att säga eftersom alla är så olika mottagliga för argument som går utanför deras egen värld. Själv är jag övertygad om att vi inte alls har någon pandemi, du vet säkert att scenerna som visas i tv är riggade och att sjukhusen är tomma? Men det är nog för mycket att säga åt de som faktiskt tror på hela skådespelet. Jag tycker att denna text är oerhört bra och informativ, du kanske kan ta dig tid att läsa och sedan återge till dina vänner.
”Linnea” responderade genast med följande ord:
Åh, vad skönt att höra! Jag försöker också leva som vanligt men det är rätt svårt. Men blev stärkt av dina ord. Och av Crowes text.
Ska försöka prata med mina vänner lite successivt, många är rädda och oroliga nu så jag tror att det kanske finns möjlighet att påverka dom. Har sett en del om att det är riggat men inte riktigt kunnat förstå varför någon skulle vilja göra så? Men är som sagt inte så bevandrad på området. Känner till Bechamp men bara vagt, ska unna mig att läsa på mer om honom i helgen!
Mvh,
Linnea
Jag är lessen Expressen om jag nu förstörde hela er smaskiga sensation. Eller förresten, där höll jag på att sänka mig till er nivå. Jag ljög ju faktiskt. För jag är inte alls lessen. Jag är rätt glad – nu fick jag en orsak att publicera denna viktiga artikel, och om ni väljer att skriva något om ”Linnea Johanssons” talangfulla faktagrävande trots att jag nu har sabbat för er så är jag också glad. Det är alltid bra med gratisreklam! Glad påsk!
Text:Linda Karlström
Relaterat:
Här finns för tillfället fjorton sidor sprängfyllda med filmer och annat som visar att de påstått överfulla sjukhusen är tomma.
Här finns en annan sajt som också samlar bevismaterial för att systemmedia ljuger i dessa coronatider.
Här kan ni läsa en tidigare artikel om varför jag inte ställer upp i systemmedia, i synnerhet inte för Expressen.
per säger
The Truth About Vaccines är en serie i nio avsnitt som är fantastiskt välunderbyggd och intressant. Här kan du registrera dig för att se den gratis, ett avsnitt om dagen, från den 22 till den 30 april:
Se populär dokumentärserie om vacciner: ”The Truth About Vaccines” gratis https://newsvoice.se/2020/04/dokumentarserie-om-vacciner/
Daniel säger
Hej Linda,
Eftersom du verkar vara väldigt skeptisk till medicinsk vetenskap i form av vaccin, undrar jag om du är lika skeptiskt till övrig medicinsk vetenskap?
Om du själv eller anhörig skulle insjukna i Covid-19, influensa (om du nu ens tror att dessa existerar) eller annan virussjukdom, skulle du då söka evidensbaserad sjukvård (enligt majoritetssamhällets uppfattning) på vårdcentral eller sjukhus?
Om du skulle insjukna i någon annan typ av sjukdom (bakteriell, cancer, etc), skulle du då söka vård på någon allmän vårdcentral eller sjukhus?
Om du orkar svara på mina frågor så motivera varför du tar emot eller vägrar ta emot vård från ovanstående institut.
Linda Karlström säger
Hej Daniel!
Jag är inte inläst på all medicinsk vetenskap, så därför kan jag inte svara på dina frågor.
per säger
Jag undviker skolmedicinsk vård i det längsta, den är livsfarlig och löser ytterst sällan problemen i grunden. Det finns så många biverkningsfria metoder att förebygga och behandla dålig hälsa med. Cancer är bara ett exempel där skolmedicinen i stort sett är en katastrof och alternativa kunskaper och metoder erbjuder väldigt, väldigt mycket bra.
Vacciner är inte medicinsk vetenskap, utan medicinsk bluffvetenskap, ”fake news”.
Martin säger
Hej, jag jobbar som läkare i Stockholm. Jag kan ordna så att du som press får komma in på en avdelning och titta. Du måste dock har skydssutrustning då det inte skulle se så bra ut om du avlider efter ett inbjudet besök. Intresserad?
Linda Karlström säger
Jo det vore mycket intressant faktiskt, men jag kan inte ta mig till Stockholm just nu eftersom Finland har stängt gränserna. Vårt land är inte lika sansat som Sverige. Tack ändå för erbjudandet!
Calle säger
Är det inte så att sjukhusen är ”tomma” då personal har flyttats till avdelningar för att ta hand om patienter som drabbats av Corona? Normalt så behandlas inte dessa patienter bland andra redan inlagda patienter. De flesta sjukhus har väl dessutom ställt in alla icke livsavgörande operationer osv? Därför kan sjukhus upplevas som ”tomma”.
Går du däremot in på en intensivavdelning i tex Stockholm eller i NY där covid-19 patienter ligger så är det inte lika skoj kanske?
Nästa år när det här kommer tillbaka så har vi förhoppningsvis fler vaccinerade och ev ett helt gäng med immunitet (om vi har tur) så det inte slår lika hårt.
Linda Karlström säger
Visst kan det vara så att vissa sjukhus har flyttat ”allt” till andra avdelningar, men varför skulle hela avdelningar vara tomma? Här är en film från ett italienskt sjukhus. Du kan läsa undertill vad kvinnan säger i stora drag. Om vi nu har en pandemi som belastar sjukvården så mycket som det framhålls i media, hur kan det då vara möjligt att hela avdelningar är tomma? Och varför måste man resa stora tält utanför sjukhusen på grund av utrymmesbrist, då sjukhusen har hela avdelningar som är tomma? Och varför använder man dockor för att i nyhetsinslag visa hur upptagen man är med att vårda sjuka patienter? Och varför är exakt samma ställen som i TV påstås vara överfulla sedan tomma då privatpersoner kommer dit för att filma? Och varför använder man ett italienskt klipp för att visa hur det är på ett sjukhus i New York?
Calle säger
Tälten som du ser utanför sjukhusen är inte till för att i första hand vårda patienter. Alla som har symptom på Covid ska bege sig till dessa tält. Det är för att inte få in smittan i väntrummen på akuten. Vad skulle det annars vara till för?
Att någon nyhetsredaktion råkat visa bilder från Italien istället för NY betyder ju självklart inte att det inte är hektiskt på NYs sjukhus. Ett misstag helt enkelt. Det skrivs och visas mängder med material från den här krisen då den drabbar oss alla mer eller mindre. Det finns ett enormt nyhetsvärde och att det då skulle slinka igenom felaktigheter ibland är inte speciellt konstigt. Det i sig är inget bevis för att det pågår något fuffens. Vi pratar alltså om miljoner i vården som tillsammans skulle hitta på detta? Det faller på sin egen orimlighet.
Linda Karlström säger
Men varför är tälten utanför sjukhusen tomma då? Och varför är också väntrummen tomma? Någonstans måste väl alla sjuka ta vägen? Visst kan man vara förlåtande och tycka att det är okej att man använder filmer från Italien för att visa hur det ser ut på ett amerikanskt sjukhus, men hur mycket är rimligt att tolerera? Varför använda dockor i nyhetsinslagen? Och varför förbjuds sjukvårdare att prata med media?
I Storbritannien:
”NHS staff forbidden from speaking out publicly about coronavirus”
I USA:
Hospitals threatening to fire workers for speaking out about coronavirusshortages: report
I Italien:
”INFERMIERI MINACCIATI DI LICENZIAMENTO SE INFORMANO I GIORNALISTI DELLA REALE SITUAZIONE NEI REPARTI”
(”NURSES THREATENED WITH DISMISSAL IF THEY INFORM REPORTERS OF THE REAL SITUATION IN THE WARDS.”)
Och jo, jag vet att den officiella orsaken uppges vara att det skulle vara genant för sjukhusen. Den som köper den anledningen anser jag vara lättlurad.
Calle säger
Vad menar du är den ”riktiga” anledningen isf?
Linda Karlström säger
Att de inte får säga sanningen om sjukhusens beläggning. Och på vilket sätt skulle det vara genant för sjukhusen att andra får reda på att de har dåligt med utrustning? Är det inte bra att det kommer fram så att det publika trycket blir större att skaffa adekvat utrustning? Det är väl knappast någon som skulle förakta ett sjukhus för att de har för lite utrustning nu i dessa tider då alla sjukhus svämmar över av coronapatienter?
Calle säger
Ok. Och vad är sanningen menar du? Att beläggningen på intensivavdelningarna inte är hög pga covid? På andra avdelningar är det ju självklart lugnare men du menar att på avdelningar avsedda för covid-patienter är det superlugnt? Det är ju inte alls den bilden man får av folk som faktiskt jobbar där.
Linda Karlström säger
Jag menar att på avdelningar för covid så är det inte så hektiskt som media vill framställa, just det. Här ser du en ”medical courier” som berättar vad hon ser i sitt arbete. Jag tycker att hon är mycket klartänkt.
Sedan är det ju klart att det finns sjuka människor, det gör det alltid, i synnerhet denna tid på året. Men att alla skulle vara smittade med covid-19 köper jag inte.
Calle säger
Det är alltså en person som transporterar prover, utrustning med mera som har laddat upp ett klipp där hon säger att sjukhusen är ”tomma”. Återigen. Extremt många operationer är inställda pga av resursbrist (eller en framtida befarad resursbrist). Det gör att många sängar är tomma.
Sen hur hon är kvalificerad att uttala sig om tester osv förstår jag inte. Flummigt.
Jag skulle råda dig att prata med någon som faktiskt jobbar på en intensivavdelning i tex Stockholm, Madrid eller NY. En radom person på youtube som påstår något betyder verkligen ingenting. Precis exakt vem som helst kan påstå precis vad som helst på youtube.
Btw. Ang ”dockan” som åkte ambulans. Hur vet du att det är en docka?
Linda Karlström säger
Japp, precis vem som helst kan påstå vad som helst på youtube, precis som de kan göra det samma i tv och i dagstidningar. Frågan är varför systemmedia skulle ha patent på sanningen? Om man tänker efter lite grann, så ägs världens systemmediebolag av några få aktörer, och de kan därmed styra oss att tro i princip vad som helst. De tjänar dessutom multum på det. Privatpersoner som går emot den världsbild som systemmedia sprider, tjänar ingenting på det. Tvärtom så blir de hackade, jagade, idiotförklarade, mister ofta sina yrkeslegitimationer (det gäller i synnerhet läkare som vågar tala ut om de verkliga förhållandena) och hängs ut som allmänt villebråd. Ändå går de emot strömmen. Varför? Det måste rimligen finnas en drivkraft, och det kan sannerligen inte vara makt och pengar.
Jodå, jag har haft kontakt med personer som jobbar på intensivvårdsavdelningar och de säger att det finns sjuka. Som det alltid har gjort. Media framhäver dock att sjukhusen är ”war zones”, men det finns inte ett enda filmat bevis på detta. Du får gärna kolla denna video och förklara hur det kan vara på detta sätt:
Beträffande dockan. Jag vet inte att det är en docka, men jag ser ju vad jag ser på videon. Hur vet du att det INTE är en docka? Tycker du att människor normalt har vita händer som hänger okontrollerat utan att personalen verkar stressad?
Calle säger
Du hävdar att det är en docka utan bevis. Och vill att jag ska bevisa att det inte är en docka?
Linda Karlström säger
Jag har aldrig bett dig bevisa att det inte är en docka. Jag frågade bara hur du vet att det inte är en docka, eftersom du frågade av mig hur jag vet att det är en docka. Och jag svarade att det vet jag inte.
Calle säger
Ok, men det är ju något du påstår själv. Varför ens nämna dockan om du inte vet.
Det känns som att bevisen för att bekräfta din egen tro inte behöver vara speciellt tunga, det räcker att någon random person påstår något. Men bevis som talar emot din tro kan vara hur starka som helst utan att godtas.
Linda Karlström säger
Orsaken att jag nämner dockan är ju för att den visas i videon. Men du kanske inte såg på den?
Vad gäller dina sista två meningar så sitter vi i så fall i samma båt.
Calle säger
Nja. Det är en rätt stor skillnad. Det är ju faktiskt du som påstår något. Du påstår att det finns någon mörkläggning på sjukhusen, att viruset inte är nytt, att det är dockor som används i reportage osv osv. Jag undrar bara om du har några bevis för detta. Jag tror inte. Det gör däremot du. Jag tycker dock att det kan vara klädsamt att man visar upp bevis för sina påståenden. Speciellt när det finns en massa människor som kan gå på detta. Hittills har du inte kunnat bevisa något av det du påstår. Jag behöver inte bevisa motsatsen. Det fallet på sin egen orimlighet. För att ta en liknelse. En mordåtalad behöver inte bevisa att denne inte har mördat någon. Det är åklagaren som ska bevisa att den åtalade har mördat någon. Stor skillnad.
Linda Karlström säger
Kära Calle. Det är inte jag som påstår något. Utgångsläget är ju trots allt att inte ha en pandemi, eftersom det är vad vi skulle kalla normalt. Om då någon börjar påstå att vi har en pandemi, så ligger väl rimligtvis bevisbördan på dessa som påstår att en allvarlig och ny sjukdom kommer att ta livet av fruktansvärt många på vår jord, och att vi därför måste stänga ner hela världen för att klara oss. Bevisbördan ligger inte på mig. Om vi har ett krig med bomber som regnar ner över oss, då kan vi inte gå ut för då kommer vi att bli ihjälbombade. Däremot finns det inga bevis för att något som helst ovanligt skulle hända om vi alla skulle fortsätta våra liv som vanligt just nu.
För övrigt är det inte ”jag” som fabricerar påståenden, jag har ju hänvisat till filmer som jag inte kan se att är fabricerade. Privatpersoner har sannolikt inga resurser att tömma hela sjukhus för att filma tomma sådana bara för att luras. Om du påstår att dessa filmer är fabricerade och att sjukhusen är överfulla så måste det bevisas.
Det är mycket värt att notera att vi detta år har lägre dödstal än normalt i Europa. Så varför denna panik?
Calle säger
Påstår du nu att det inte är någon pandemi alls?
Linda Karlström säger
Nej det gör jag inte, för om man ser till definitionen av en pandemi så har vi en sådan varje år.
Calle säger
Förstår inte ditt svar 🙂 Har vi en pandemi eller inte?
Linda Karlström säger
Seriöst Calle, man kan inte hålla på och diskutera vilken kladdkaka som är godast om man inte ens har smakat. Du har ju uppenbarligen inte ens tittat på länkarna jag har refererat till, för då skulle du inte ställa de där frågorna. Du kan ju titta på dem så förstår du precis vad jag menar med att vi i princip har en pandemi varje år enligt nuvarande definition på pandemi. Alternativt har vi ingen pandemi nu heller.
Calle säger
Hur som.
Det känns som du inte riktigt förstår vad en pandemi är.
En pandemi betyder att det är en NY sjukdom sprider sig över hela världen.
Säsongsinfluensan räknas inte som en pandemi eller epidemi då den inte är ny. Man räknar dessutom med att den kommer.
Innan du är otrevlig och sprider saker som du bevisligen inte har koll på så kan du väl läsa in dig på det mest basala?
Linda Karlström säger
Nej Calle, en pandemi innebär inte en NY sjukdom. Definitionen på en pandemi är ”An epidemic occurring over a very wide area, crossing international boundaries, and usually affecting a large number of people.” Det finns inga krav på hur allvarlig sjukdomen måste vara, eller hur många som bör drabbas eller dö, eller att den måste vara ny, eller att den måste vara viral.
Jag anser inte att jag har varit otrevlig mot dig, tvärtom. Men det är ju helt frivilligt för dig att kommentera.
Calle säger
Här kan du läsa om vad som definierar en pandemi: https://www.who.int/csr/disease/swineflu/frequently_asked_questions/pandemic/en/
Det är WHO som går ut med när det är en pandemi så det är rimligt att man då kikar på vad dom klassar en pandemi.
Linda Karlström säger
Det är ju just den där definitionen som är så omtvistad för att de hela tiden ändrar den. Den där definitionen är från 2010. Här kan du för övrigt läsa om hur svårtolkad definitionen på pandemi är:
http://www9.who.int/bulletin/volumes/89/7/11-088815/en/
Och om det vore så att det måste vara en ny sjukdom så skulle de ju inte ha kunnat klassa svininfluensan som en pandemi.
Calle säger
Hur som så har du svaret på varför säsongsinfluensan inte räknas som en pandemi.
Linda Karlström säger
Enligt denna debattör, ja. Men det finns givetvis flera röster.
Calle säger
WHO är väl ingen debattör? Du kan se deras definition av pandemi och det är den definitionen som alla använder. Den definitionen svarar också på din fråga varför säsongsinfluensa inte räknas som en pandemi.
Hur detta är viktigt förstår jag dock inte.
Linda Karlström säger
Artikeln som diskuteras är publicerad i WHO bulletin. Det betyder inte att det är WHO som har skrivit den. För övrigt kan WHO säkerligen också debattera, och de har ingalunda patent på sanningen. Tvärtom. Det är bara 11 år sedan svininfluensafiaskot som du kanske minns.
calle säger
Alltså. Du undrar över varför Who säger att det är en pandemi nu men inte vid en vanlig säsongsinfluensa. Du kan då se vad WHO klassar som en pandemi på deras hemsida. Jag förstår inte vad som är problemet? Du har ju svaret på din fråga. Sen om du inte tycker om svaret är ju helt oviktigt? Eftersom ”alla” världens regeringar lyssnar på WHO så är det ju självklart att man utgår ifrån deras definition. Det är liksom helt meningslöst att ”diskutera” om. Jag tror (rätta mig gärna om jag har fel) att du egentligen undrar varför Corona ska behandlas på ett annat sätt än säsongsinfluensa?
Linda Karlström säger
Alltså nu har vi hållit på så länge och ältat detta och jag känner att vi inte kommer någon vart. Som avslutning vill jag klargöra att WHO på intet sätt har patent på sanningen. De har trampat i klaveret otaliga gånger, inte minst i samband med svininfluensafiaskot som de flesta torde ha i minne. Att världens regeringar lyssnar på detta privatföretag är en skandal i sig, men nu har ju i varje fall USA (som har varit deras största sponsor) frusit sina allmosor till dessa pajasar. Vilket i sin tur gör Bill Gates till deras största sponsor. Och ja, jag ser inte orsaken till att Corona ska behandlas på något annat sätt än en säsongsinfluensa, där har du rätt. Och det är många politiskt korrekta opinionsbildare som håller med om den saken.
Calle säger
Vad skönt! Då är vi vi kärnan helt enkelt 🙂
Varför tror du själv att det här viruset behandlas på ett annat sätt än en vanlig säsongsinfluensa? De allra flesta vet detta, men vet du? Vågar du på dig en gissning?
Linda Karlström säger
Javisst.
Calle säger
Skulle du vilja dela med dig?
Linda Karlström säger
Nej, jag vill inte dela rättegångskostnaderna med dig. Några pengar kommer du inte att få ut.
calle säger
Vad här rättegångskostnader med det här att göra? Jag frågar dig varför du tror att världen reagerar på ett annat sätt nu med Covid-19 jämfört med en vanlig säsongsinfluensa. Du verkar tycka att det är jätteknasigt så jag undrar vad du tror är anledningen?
Linda Karlström säger
Förlåt, jag trodde att du skulle fatta av dig själv men tydligen inte. Orsaken till att världen reagerar annorlunda nu är att WHO har utlyst en pandemi och världens regeringar har stängt ner länderna. Om inget av detta skulle ha hänt så skulle ingen märka något och vi skulle fortsätta våra liv som vanligt. Detta framkommer i flera av de länkar jag har skickat till dig men jag vet ju att du inte tittar på dem. Därför orkar jag inte slösa min tid på dig längre. Ha det gott och hälsa de andra voffarna!
Calle säger
Ang dockan så är det rätt enkelt. Det där är en övningspatient. Det har vi i Sverige också. Det står tom på skylten i videon. Det hade förvånat mig mycket mer om ett amerikanskt sjukhus hade släppt in media för att filma nedsövda patienter. Det tror jag de flesta inser inte är så troligt?
Linda Karlström säger
Jag håller helt med. Då är frågan: Varför finns en massa nyhetsinslag som ska föreställa intensivvårdsavdelningar där sjukvårdspersonal springer omkring för att försöka rädda liv, men ”förlorar kampen”? Troligen är det alltså inte riktiga scener? Och varför kommer en ambulans med en docka på båren?
Calle säger
Det finns garanterat filmer från sjukhus där man kan se hur det ser ut idag. Och det är ingen trevlig bild. Men den filmen som du pratar om är helt klart en övningsstation.
Det är inte brukligt att släppa in nyhetsteam på något sjukhus för att filma patienter. Speciellt inte när man har en smittsam sjukdom att ta hänsyn till.
De allra flesta känner folk som jobbar inom vården. Fråga dem hur det är. Jag känner flera. En i Canada som jobbar stenhårt. En här i Sverige som jobbar i ett sånt där ”mystiskt” tält. En som jobbar på ett vårdboende (som dock inte behöver vårda Covid-patienter).
Alla dessa tar detta på fullt allvar just för att det är allvarligt. IOM att det är en ny sjukdom som ingen är immun mot så slår det otroligt hårt på sjukvården. Om man inte hade ställt in icke livsavgörande vård så hade väldigt många fler dött.
Nästa år har vi förhoppningsvis ett vaccin så färre behöver dö. Skönt för alla som slipper dö tänker jag 🙂
Linda Karlström säger
Som du skriver är det inte brukligt att släppa in nyhetsteam på sjukhus. Ändå säger du att det garanterat finns filmer från sjukhus som visar hur det ser ut idag. Var finns de filmerna – förutom de som är gjorda på övningsstationer? Och varför säger man inte i nyhetsinslagen att de filmer man visar för att illustrera ”krigszonerna” är filmade med dockor på övningsstationer?
Jag känner också flera som jobbar inom vården. De hotas nu med permittering eftersom det inte finns något att göra.
Självklart kommer vi att ha ett vaccin. Jag tror dock att det kommer ut redan detta år. Däremot tror jag inte att färre kommer att dö.
Calle säger
Du kanske kan fråga dom varför dom blir permitterade? Känns kanske rimligast? Dom kanske jobbar med något som nu ligger nere.
Det är knappast ett bevis för att det inte är en tung situation på de drabbade intensivvårdsavdelningarna.
Känns som att du letar efter svar på fel ställe.
Varför skulle staten, landstingen, sjukvården, media, läkare, undersköterskor, experter osv osv ljuga? Vad får dom ut av det? Hur skulle det ens gå till att förmå ett par miljoner människor att gå ihop och ljuga om detta? Att det inte är hektiskt på ett sjukhus betyder inte att det är kaos på ett annat. Det finns liksom inget samband där.
Linda Karlström säger
Men grejen är ju just den att alla de där ”ett par miljoner människor” försöker få ut information om hur det verkligen förhåller sig på sjukhusen. De som rapporterar motsatsen är de stora mediebolagen. Sjukvårdspersonal har ålagts munkavle, så de vågar inget säga. De som vågar yppa något blir bestraffade. Det som blir så svårt för vanliga människor att förstå är att det självklart finns folk som är sjuka och det finns folk som dör, men det gör det alltid. Det är bara en fråga om hur pass mycket media väljer att haussa upp livets skeenden, och vad man väljer att ge för diagnoser.
Jackie säger
Om vi tittar på hur det ser ut i Sverige så är alla studenter som vanligtvis vistas på sjukhusen i liten grad kvar, det gäller till exempel läkarstudenter, sjuksköterskestudenter, studenter i biomedicinsk analys.Tusentals personer som normalt finns på ett sjukhus. Alla teoretiska studier sköts på distans, en mycket stor del av de kliniska studierna är inställda. Planerade operationer och besök som kan skjutas upp utan risk för men har avbokats och skjutits upp på obestämd tid, alternativt bokats om till telefonsamtal. Det råder besöksförbud på alla avdelningar. Alla som har minsta symtom som skulle kunna vara covid, alltså till och med minsta snuva eller diarré, ombeds avboka sina planerade besök. All personal som normalt sett finns på sjukhus har också strikta regler att hålla sig hemma vid minsta tecken till symtom, inte bara vårdpersonal utan också administrativ personal, lokalvårdare, hantverkare mm. Den eventuellt överflödiga personal som finns kvar på närmast stängda avdelningar förstärker upp på intensiven, infektion, akuten och andra ansträngda avdelningar. Man lägger inte covidpatienter på avdelningar där andra grupper av sjuka eller skadade kan komma att vistas. Jag kan också ta en sån där film, men den säger inte ett dugg om det finns sjuka eller inte, den visar bara på att samhällets försvar mot virusets spridning på sjukhuset fungerar.
Linda Karlström säger
Allt detta som du beskriver gör ju samtidigt att det finns minimalt med människor som kan iaktta den verkliga situationen. Alla påstår att de sjuka finns någon annanstans, ställen som ingen har tillträde till. Självklart finns det sjuka människor, det har det alltid gjort. Men är den globala siffran större än normalt? Tidigare har man inte testat folk som är sjuka och döende för covid-19, men nu plötsligt är det just covid-19 som blir dödsorsak även om patienterna ifråga var dödssjuka i cancer eller andra sjukdomar. Vem vet hur många som skulle ha fått positiva tester också tidigare år på covid-19? Amerika fanns säkerligen där också innan Columbus seglade dit. Sedan måste man ju hela tiden komma ihåg att det inte finns en enda människa som ännu har lyckats isolera ett coronavirus och bevisa att det förorsakar sjukdom. Testet som används detekterar inte virus, det söker efter rna-sekvenser som man tror att viruset har. Men dessa rna-sekvenser kan lika gärna komma från mänskliga celler.
Calle säger
Man får väl anta att det är ett nytt virus då man inte har sett det tidigare? Har du några som helst bevis för att det inte är nytt?
Linda Karlström säger
Forskare hävdar att det finns cirka 100 virus som ständigt muterar, och att man har test för cirka 10. Coronavirus är ett som man har test för, och cirka 10 procent av alla influensafall varje år brukar hänföras till corona.
Calle säger
Ok, såg inget bevis där för att viruset inte är nytt? Det som du ju påstår.
Linda Karlström säger
Oj, då måste det ha uppstått ett missförstånd. Jag påstår inte att viruset är nytt.
Calle säger
Nej precis. Du missförstår. Du påstår ju att det inte är nytt. Så det är väl rimligt att du visar upp något bevis för detta påstående? Eller är det bara något du tror utan någon som helst bevis för det?
Linda Karlström säger
Du kan titta på detta klipp till att börja med:
per säger
Trist att Linda skall behöva ha meningsutbyten på sådan här extremt låg nivå, när hon besitter så mycket värdefull kunskap.
Bosse säger
Vore intressant att se IP numren för alla som kommenterat härinne om det är unika användare eller samma person flera gånger. Vidare skulle jag inte förvånas om IP numren kommer från någon desperat nyhetsredaktion.
Linuz Ingelmo säger
Du är välkommen till Covid-19 avdelningarna och IVA på landets alla sjukhus och se hur det ser ut, hur vi i vården sliter som galningar för att rädda liv.
Du får gärna volontära utan skyddsutrustning om du vill, för (enligt dig) så finns det ju ingen pandemi och om du nu är så säker på att ditt immunförsvar är så bra så har du inget att frukta.
Mvh
Linuz ( 20 år inom vården)
Linda Karlström säger
Tack för inbjudan, men hur ska jag kunna ta mig dit?
Malin säger
Åh herregud! Hur världsfrånvänd kan man vara? Så jag och mina kollegor sliter alltså livet ur oss pga en situation som inte finns? Vi jobbar dubbelpass, ställer in semestrar och bryter föräldraledigheter för att det är kul?
Och nej, det handlar inte om att folk får influensa och blir sjuka som de blir varje år. Har du varit på ett sjukhus och kollat? Såhär ser det INTE ut varje år.
Personalen sliter häcken av sig och så kommer någon foliehatt och påstår att situationen är påhittad och sjukhusen tomma…
Linda Karlström säger
Hej Malin och tack för att du kommenterar på min sajt! Varför skulle ni slita livet ur er för att det är kul? Det är ju klart att människor är sjuka, jag har skrivit det flera gånger nedan i kommentarerna. Men du kanske inte har läst? Du kanske inte heller har tagit del av den vetenskap som jag har länkat till i inlägget eller i kommentarerna? Om du skulle ha gjort det så skulle du förstå att det är grundorsaken till sjukdomen samt samhällets extrema åtgärder som ifrågasätts. Att många sjukhus som påstås vara överfulla visar sig vara tomma är inget påstående, det är ett konstaterat faktum. Därmed inte sagt att alla sjukhus skulle vara tomma, det är de aldrig. Det finns alltid människor som är sjuka, särskilt denna tid på året. Du hittar länkar längre ner.
Morten Klæbo säger
Bare en liten detalj… Det er en utbredt myte at Pasteur på dødsleiet skal ha innrømmet at Béchamp hadde rett, noe som ikke stemmer. Det er kanskje ikke så veldig viktig i forhold til denne saken, men når detaljene er korrekte får man også større troverdighet.
Sofie säger
Hoppas innerligt du gör som du säger, boostar ditt immunförsvar, då det är immunförsvaret som är anledningen till ens död. Så kanske en smitta här i framtiden får folk som dig att vakna… Kan inget annat än att skratta åt dessa IQbefriade sekter som finns runt omkring.
Linda Karlström säger
”Kan inget annat än att skratta åt dessa IQbefriade sekter som finns runt omkring.”
Så trevligt med en likasinnad!
Lars Svensson säger
Fy… Det du gör är verkligen obehagligt Linda. Förstår folk som blir verkligen arga på dig. Du verkar vara en allvarligt psykiskt sjuk människa. Du kanske borde dra på dig lite Covid 19 å ligga i respirator några dygn för å förstå hur allvarligt det är. Kan inte förstå att du vill andra så ont. Detta är ungefär som radikalt religiösa håller på å sprider lögner. Vidrigt.
Linda Karlström säger
Botar Covid 19 psykisk sjukdom?
Sundsvall 2015 säger
Ja
Linda Karlström säger
Åh tack, då vet jag! Härligt med riktiga experter.
Sven säger
Det är helt ok att ha en Amish syn på tillvaron. Det är inte straffbart som lekman att förneka vetenskap. Man får till och med tro att jorden är platt som en pannkaka, ingen bryr sig. Men att leva sitt liv som vanligt och inte bry sig om att man själv kanske blir smittad för att senare själv smitta någon annan som kanske har underliggande sjukdomar som gör att man inte överlever covid-19 är direkt korkat, oansvarligt. Vi är alla amatörepidemiologer men vi gör bäst i att lyssna på dom som faktiskt kan det här, Det är ingen slump att hela världen har stängt ner. Fast å andra sidan, du är ju ung och du är säkert fysiskt frisk så varför skulle du bry dig? Det som betyder något är ju att själv få uppmärksamhet så varför bry sig om andra? Visst?
Linda Karlström säger
Ja, jag tycker också att vi gör bäst i att lyssna på dem som faktiskt kan det här. Och du har också helt rätt i att det inte är någon slump att hela världen har stängt ner. Om jag inte skulle bry mig så skulle jag knappast ha den här sajten, men var och en brukar ju dra de slutsatser de är kapabla till.
Sven säger
*-men var och en brukar ju dra de slutsatser de är kapabla till. Där är vi helt överrens du och jag. Trevlig påsk på dig trots allt.
Linda Karlström säger
Tack det samma!
David Söderlund säger
Hej.
Jag har precis börjat förstå vad denna Corona hysterin går ut på, att det inte alls är så farligt som medierna påstår. Om ett vaccin tas fram så kommer varken jag eller någon i min familj komma i närheten av det. Vi alla i min närhet umgås precis som vanligt och jag hoppas och tror att jag själv redan blivit smittad och utvecklat antikroppar. Om inte så blir jag nog smittad snart. Jag ska i dagarna som kommer sätta mig in lite djupare i detta ämne och tackar dig Linda för att du väckte mitt intresse. Glad påsk
Fredrik Alvelöv säger
Jag tycker synd om dig och dina nära. Min bästa vän jobbar på en Covid-avdelning på Universitetssjukhuset i Örebro. Det är långt värre än vad de flesta tror och många riskgrupper finns även bland yngre. Endast flockimmunitet genom vaccin kommer att hindra världen från ekonomisk kollaps.
Linda Karlström säger
Kan du ge oberoende vetenskapliga källor på att ”Endast flockimmunitet genom vaccin kommer att hindra världen från ekonomisk kollaps”?
Linda Karlström säger
Tack själv David för din kommentar! Jag önskar dig och din familj en riktigt glad påsk också!
Johan säger
Problemet är bara att immunitet genom att bilda antikroppar inte varar för evigt. Du är sannolikt skyddad resten av det här året, kanske något längre. Men om det kommer ett nytt coronavirus längre fram i tiden kommer du inte ha någon som helst glädje av att ha varit smittad nu. Du kommer att bli sjuk igen, och i värsta fall ännu sjukare än första gången. Ett vaccin däremot kommer att skydda dig från att bli sjuk – det är liksom det som är vitsen med ett vaccin.
Om nu inte coronaviruset är farligt skulle jag väldigt gärna vilja höra dig förklara för mig hur det kommer sig att Italien i skrivande stund har 18 279 dödsfall till följd av covid-19, Spanien 15 843. Om det inte är farligt så spelar det ju ingen roll om vi alla – unga som gamla, överviktiga, diabetiker eller med hjärt-kärlsjukdomar – får covid-19. Varför skulle i så fall land efter land stänga sina gränser?
Linda Karlström säger
Hej Johan! Kan du med oberoende vetenskap förklara hur det skulle kunna förhålla sig så att en genomgången sjukdom inte ger immunitet, medan ett vaccin skulle kunna ge det? Folk dör hela tiden, naturligtvis, och frågan är ju bara vad man anger för dödsorsak. Många läkare vittnar om att alla som dör just nu får covid-19 som dödsorsak, även om patienterna länge har varit svårt sjuka i cancer, hjärt- och kärlsjukdomar eller annat. Hur kan man dessutom veta att dödssiffrorna som uppges stämmer? Hur kan någon kontrollera att de är sanna? Myndigheter och media har ljugit förr om sådana saker. Som sagt, klart att folk dör, men framtiden får utvisa om de totala dödssiffrorna globalt skiljer sig avsevärt från andra år.
Jag rekommenderar detta föredrag av dr Kaufman.
Malva säger
Du efterfrågar väldigt ofta oberoende vetenskapliga källor till de som kommer med motargument till dina påståenden. Det är anmärkningsvärt eftersom hela din sida vaccin.me är uppbyggd av ovetenskap. Finns där inga hänvisningar till studier publicerade i erkända tidskrifter som tex The Lancet eller New England Journal of Medicin eller någon annan trovärdig forskning/publikation, utan mest pseudovetenskap från Newsvoice och Youtube. Knappast vad man skulle kunna benämna som oberoende vetenskap.
Linda Karlström säger
Ojdå Malva, har du verkligen hunnit plöja igenom alla 595 artiklar på denna sajt och konstaterat att allt är uppbyggt av ovetenskap? Märkligt, eftersom de flesta artiklarna bygger på vetenskapliga studier från olika medicinska tidskrifter, som författarna har hänvisat till. Jag misstänker att du har drabbats av det som på vetenskapsspråk kallas för kognitiv dissonans. Det betyder ungefär att då man konfronteras med något som ligger långt från den egna föreställningsvärlden så skyddar man sig själv genom att inte ta till sig informationen utan istället vifta bort den, ofta med populära skällsord som ”pseudovetenskap”.
Men alla förtjänar en andra chans! Du har ju hela helgen på dig att läsa våra artiklar (igen?) och granska källorna. Mycket nöje!
Malva säger
Du svarar inte på varför du använder Newsvoice och Youtube som källor. Jag tror helt enkelt din vetenskapliga nivå är för låg för att fortsätta en meningsfull diskussion.
Linda Karlström säger
Det går alldeles utmärkt att använda NV och YT som källor, men man måste ju gå in på länkarna för att se varifrån de har hämtat sin information. Jag förstår inte vad som är ditt problem? Vill du att en privatpersons filmande av ett tomt sjukhus ska finnas publicerat i en medicinsk journal? Vad är problemet med att länka till ett föredrag på Youtube där en professor refererar vetenskapliga artiklar? Klarar du inte av att själv söka upp dem om du vill läsa hela studien? Jag är ganska säker på att du inte alls har läst de 595 artiklarna på denna sajt, utan du hänger upp dig på att jag just under denna artikel har länkat till filmer som skapar kognitiv dissonans hos dig. Dög inte heller några av de 45 vetenskapliga artiklar som refereras i detta kapitel som jag har länkat till både i inlägget och i kommentarerna?
Happ säger
Efetrsom ni vaccinmotståndare är så säkra på att det inte är farligt utgår jag ifrån att ni alltså hjälper till på sjukhus och hemma hos folk som har corona – annars hycklar ni. Det är ju bra att bli smittade enligt er så tänk på alla som är ensamma och sjuka i corona ni kan ge dom tröst. Sjukvården kommer tacka er för all er hjälp så vad väntar ni på? Men tvätta er sen för vi vill inte ha smittan spridd i samhället sen.
Linda Karlström säger
Jag skulle gärna hjälpa till men känner ingen som har corona. Sjukvården här har också meddelat att de inte behöver hjälp eftersom det är så lugnt på sjukhusen. Jag kan inte heller komma till Sverige och hjälpa er eftersom gränserna är stängda. Men tack i alla fall för ditt geniala tips!
Joppe säger
Vilket hån mot de döda och deras anhöriga att vifta bort denna smitta. Det finns så mycket seriösa källor men istället väljer man att gå på egna tyckanden och på känslor istället för vad forskare och läkare faktiskt säger. Åsikter är INTE fakta. Det borde vara straffbart att sprida lögner om samhällsfarlig smitta. Man har ett ansvar både mot samhälle och nära och kära att ta till sig information om Coronasmittan och följa de råd som ges annars är man direkt ansvarig för att smittan sprids och att folk dör.
Linda Karlström säger
Jag håller helt och hållet med dig om att det borde vara straffbart att sprida lögner om samhällsfarlig smitta! Mycket bra sagt! Jag tycker också att det är väldigt oseriöst att gå på egna tyckanden och på känslor. Åsikter är verkligen inte fakta. Här är fyra tips på vad forskare och läkare säger:
1. https://www.youtube.com/watch?v=p_AyuhbnPOI
2. https://www.youtube.com/watch?v=JBB9bA-gXL4&feature=youtu.be&t=385
3. https://www.youtube.com/watch?v=cq_iq2cxpf8&feature=youtu.be
4. https://www.youtube.com/watch?v=Xr8Dy5mnYx8 (Denna är enligt min åsikt den bästa av dessa fyra)
Eller är det kanske så att du tycker att dessa doktorer har fel?
Fakenews säger
Japp de har fel, om du kan hänvisa till vetenskapliga källor ( pubmed eller motsvarande) så är det en annan sak men att hänvisa till YouTube är bara bisarrt.
Linda Karlström säger
Jag har ju redan i inlägget länkat till denna artikel som refererar 45 vetenskapliga artiklar, men du tyckte säkert att de har fel också?
https://theinfectiousmyth.com/book/CoronavirusPanic.pdf
Den sista videon på Youtube är ju för övrigt ett föredrag av en läkare som refererar publicerad vetenskaplig forskning, men du hade tydligen inte tagit dig tiden att titta på det? Eller tyckte du att forskningen var fel?
Fredrik Alvelöv säger
En av mina bästa vänner jobbar mitt i epidemin på en Covid-avdelning. Jag får dagliga rapporter om eländet och har själv vårdutbildning. Jag tycker delvis synd om dig för din okunnighet, eftersom det är så pinsamt och sorgligt att förstå så lite som du gör i en tid då vi vet mer än någonsin. Samtidigt föraktar jag dig för att du påverkar de som är om möjligt ännu mer obildade än dig själv, så att de tar felaktiga beslut. Du har så vansinnigt fel.
Linda Karlström säger
Tack för dina sympatier, även om jag tycker att det finns viktigare saker som du skulle kunna lägga din energi på. Du själv verkar tro att jag tror att ingen är sjuk. Ingen fara, vi kan alla få saker och ting om bakfoten och omedvetet läsa in våra egna tolkningar. Självklart är folk sjuka, det har de alltid varit denna tid på året. Det som forskarna ifrågasätter är orsaken till sjukdomen. Ingen har ännu lyckats isolera ett coronavirus och bevisa att det förorsakar sjukdom. Att vi då ska stänga ner hela världen på en hypotes kan anses aningen förhastat. Men den som ser får leva!
Annelie säger
Jätteintressant. Var någonstans har du fått reda på/läst att ingen lyckats isolera ett corona-virus? Vad är din definition av hur man gör när man isolerar ett virus.
Linda Karlström säger
Att ingen någonsin har lyckats isolera ett enda virus ännu är ett stående faktum. Till exempel finns en belöning på 100 000 euro till den första som kan isolera ett mässlingsvirus. För cirka fem år sedan var det en forskare som försökte, han tog de sex mest prominenta mässlingsstudierna i världen och hävdade i domstol sin rätt till de 100 000 pengarna, men han fick gå hem med svansen mellan benen trots att ärendet prövades i tre instanser. Ingen har lyckats isolera ens ett mässlingsvirus. Med isolation menas att man ska kunna särskilja/rena (på engelska purify) viruset från omkringliggande vävnad (det är ju inte min definition, utan det är forskarvärldens definition). De foton som vi hela tiden blir matade med är tagna från mänskliga celler, och så hänvisar man till duttar/prickar som man tror att är virus. Men man har aldrig kunnat bevisa att de är virus. Tvärtom har man kunnat konstatera att det ser exakt likadant ut som exosomer, som är en del av den mänskliga cellens produktion och omsättning. Nyttiga länkar:
https://www.youtube.com/watch?v=3cnlynJZLtM
https://anonhq.com/anti-vaxxer-biologist-stefan-lanka-bets-100k-measles-isnt-virus-wins-german-federal-supreme-court/?fbclid=IwAR002ubHZlyTHAHoMAR1EvSgot5PRTLPaMwKybn725-T6DffzJ7guZqxLnA
https://theinfectiousmyth.com/book/CoronavirusPanic.pdf
calle säger
Det här är ju lite kul ändå. Den här Stefan Lanka hävdar ju är mässlingsvirus inte finns. Han slapp betala ut ”belöningen” pga att man ansåg att det är Lanka som avgör om hans krav har uppnåtts. Han kan alltså hitta på vilka krav han vill och det är inget som en domstol kan lägga sig i. Att mässlingsvirus finns är däremot bevisat..ett par gånger om.
Menar du att mässlingsvirus inte ens finns?
Linda Karlström säger
Ja men då så Calle, vad väntar du på? Det är bara att hämta ut 100 000 euro om du kan bevisa att mässlingsvirus existerar i sin renodlade form.
Calle säger
Här har du bevis för att viruset finns. Om du faktiskt är intresserad.
Enders JF, Peebles TC. Propagation in tissue cultures of cytopathogenic agents from patients with measles. Proc Soc Exp Biol Med. 1954 Jun;86(2):277–286.
Bech V, Magnus Pv. Studies on measles virus in monkey kidney tissue cultures. Acta Pathol Microbiol Scand. 1959; 42(1): 75–85
Horikami SM, Moyer SA. Struktur, Transcription, and Replication of Measles Virus. Curr Top Microbiol Immunol. 1995; 191: 35–50.
Nakai M, Imagawa DT. Electron microscopy of measels virus replication. J Virol. 1969 Feb; 3(2): 187–97.
Lund GA, Tyrell, DL, Bradley RD, Scraba DG. The molecular length of measles virus RNA and the structural organization of measles nucleocapsids. J Gen Virol. 1984 Sep;65 (Pt 9):1535–42.
Daikoku E, Morita C, Kohno T, Sano K.
Analysis of Morphology and Infectivity of Measles Virus Particles. Bulletin of the Osaka Medical College. 2007; 53(2): 107–14.
Linda Karlström säger
Va bra att du har hittat det som världens forskare ännu inte har klarat av att hitta/bevisa. Bara att ta bevismaterialet till domstol så får du dina 100 000 slantar!
Calle säger
Det här är inget nytt. Det är ”bevisat” sen länge. Läs igenom så så får du se själv. Så slipper du ”tro”.
Men du tror alltså inte att viruset finns?
Linda Karlström säger
Om det är bevisat sedan länge, varför har då ingen kunnat lösa ut de 100 000 eurona? Borde ju vara piece of cake. Jag misstänker att du tror att det räcker med att hävda att man känner till virusets rna-sekvens. Det är inte det samma som ett virus. Jag upprepar igen: det finns ingen forskare som har kunnat isolera ett virus. Så kallade virus är en del av människans cell, och benämns exosomer. Detta är inget jag tror. Det är fakta. Och det är inte jag som har hittat på det. Så det är onödigt för dig att tjafsa med mig om vad jag ”tror”. Jag tycker inte att denna diskussion kommer någon vart så det får räcka nu.
calle säger
Om du är supewrintresserad så borde du veta att dessa dokumenter bevisar att viruset finns. Jag förstår om du inte vill diskutera mer då forskningen visar att du har fel. Och jag gissar att det är ditt levebröd att hävda att tex mässling inte finns? Du har förövrigt inte svarat på om du tror att viruset finns eller inte. och jag gissar att vi inte kommer få ett svar från dig 🙂
Linda Karlström säger
Nej, de där dokumenten bevisar inte att viruset finns, men det är ju inte upp till mig att avgöra den saken. Låt en domstol göra det istället. Som sagt, du har 100 000 euro att vinna. Borde ju vara lätt som en plätt eftersom du är så säker på att du har bevisen klara.
Nej, forskningen visar inte att jag har fel. Det är den oberoende forskningen som har visat att man inte har kunnat isolera och karakterisera ett virus.
Nej, mitt levebröd är inte att hävda att mässling inte finns.
Nej, jag tror inte att virus finns.
Nej, du gissade fel. Du fick svar. Men nu får du inga flera för jag orkar inte tjafsa på den här sandlådenivån längre.
Lars Svensson säger
2 stycken som dyrkar medicin i trädgården. Sannslöst
Linda Karlström säger
Var hittar du två stycken som dyrkar medicin i trädgården?
Ove säger
Det är därför som man dör som flugor i Afrika bara man INTE är vaccinerad mot mässlingen.
Jag vill gärna se jämförelsetal av människor i Sverige som dött av mässlingen jämfört med Afrika.
Linda Karlström säger
Barn i Sverige hade slutat att dö av mässling redan långt innan vaccinet kom. Du kan titta på svenska diagram i boken ”Vaccinationer – fördelar och nackdelar” av Jackie Swartz. Dessutom är det lönlöst att jämföra dödstal i mässling hos barn som lever i i-länder kontra barn som lever i u-länder, eftersom de senare är undernärda och har ett mycket svagt immunförsvar.
Däremot kan jag kort berätta om några studier som är gjorda i Afrika just när det gäller mässling:
År 1987 publicerade British Medical Journal en studie på 180 afrikanska barn med mässling. De delades slumpmässigt in i två grupper. Hälften av barnen fick rutinmässig behandling. De andra barnen fick rutinmässig behandling och 200 000 ie av oralt administrerat a-vitamin. Dödligheten i a-vitamingruppen halverades. I själva verket var det åtta gånger mer sannolikt att barn under två års ålder som inte fick a-vitamin dog.
I en annan studie under en mässlingsepidemi i Afrika delades barnen in i två grupper. En grupp fick febernedsättande medel – en typisk behandling vid många sjukhus. Dödligheten var fem gånger högre i denna grupp än i den grupp som inte fick denna behandling. Forskarna drog slutsatsen att ”barn med den mest våldsamma, mycket feberaktiga formen av sjukdomen faktiskt hade den bästa prognosen.”
Malva säger
Jag har för övrigt tre anhöriga som arbetar mitt i detta som du menar inte finns??
Linda Karlström säger
Det finns självklart folk som är sjuka, det har det alltid gjort.
2009: Sjukhusen i Finland fyllda med influensapatienter
2009: Visir och skyddskläder mot influensan
2011: Tre av fyra sjukhus är överfulla
2012: Överfulla sjukhus drabbar personalen
2014: Normalt med överfulla sjukhus
2015: Överfulla Stockholmssjukhus ger besöksrekord i Södertälje
2016: Årets influensaperiod är i full gång. Fler än vanligt blir svårt sjuka.
2017: Flunsan skapar överbeläggningarna!
2018: Högt tryck på sjukhuset på grund av influensan – ledningen gick upp i stabsläge
2019: Efter timmar kom ambulansen – för att köra till överfullt sjukhus
bo jonsson säger
Linda du har 110% rätt stå på dig!!
Malva säger
Jag ifrågasatte din trovärdighet i senaste inlägget där du menar att det inte finns någon pandemi.
Det blir inte så trovärdigt att skriva om censur när du själv censurerar kritiska kommentarer.
Linda Karlström säger
Jag har inte alls censurerat dina kritiska kommentarer, jag hade bara inte hunnit med att godkänna dem. Tack för att du läser på min sajt och kommenterar så flitigt, det höjer läsarsiffrorna!
Malva säger
Tack. Är andra inlägget jag kommenterar nånsin tror jag så kanskevinye jätteduktig, men ändå roligt att kunna glädja dig
Birgitta säger
Ja där försvann en hel del ut i rymden Lina Karström.
Micke säger
Nu säger jag inte att du har fel. Men filmklippen från sjukhusen är uteslutande på amerikanska dito. Knappt 400000 påstådda fall. I ett så pass stort land och enligt påstående långt från alla behöver ens vård. Hur skall detta ge ett stort genomslag i ett så pass stort land så till den grad att sjukhusen blir fulla? Dem har dessutom många som säkert inte skulle få nåhon hjälp alls.
Så filmer på ”tomma” amerikanska sjukhus bevisar inte allt för mycket anser jag. Dem lär ligga långt efter oss i antal fall per kapita och då har vi i Sverige slutat testa sägs det. Min bättre hälft jobbar i vården och dem är klart påverkade av situationen på många vis. Ingen dålig teater i så fall.
Skulle vilja se liknande filmer från Kina, Italien och Iran tex..
Jag lever också mitt liv som vanligt och vacciner tar jag inte!
Linda Karlström säger
Hej Micke! Härligt att höra att du lever ditt liv som vanligt. Jag har inte haft tid att titta på alla de klipp som finns på de fjorton sidorna som lägger upp bevis för att systemmedia ljuger. Dock har jag sett att där också finns klipp från tomma sjukhus i Storbritannien. Det kan naturligtvis finnas från andra länder också, men med tanke på att sajten är på engelska så hittar säkert inte alla dit. Om någon läsare har tips på liknande filmer från Italien, Kina, Iran och så vidare får ni gärna tipsa!
Linda Karlström säger
Här är ett stort tomt testcenter från Irland, Youtube censurerade det men det finns på Bitchute:
https://www.bitchute.com/video/iKlvunUY4crv/
Här är det sjukhus som enligt nyheterna i TV är ”epicentret av epicentret” i New York State. Helt tomt när privatpersoner filmar, men i nyheterna helt packat med folk. Man kan ju undra om dödssjuka coronapatienter verkligen står helt ostressat ”i timmar” och kollar på sin mobiltelefon ute i kylan medan de ”måste” stå i kö för att få hjälp ..?
https://banned.video/watch?id=5e87be0bc0f23a0097a45493
Här är det sjukhus som man påstår är centrum för alla coronaoffer i Berlin, Tyskland. Sjukhuset är helt tomt.
https://www.bitchute.com/video/yl6O6rqdsIwv/
bo jonsson säger
Från Berlin.
Malva säger
Jag förstår inte, skulle detta du skriver göra att du hamnar i bättre dager? Det är nog inte så det kommer att uppfattas.
Linda Karlström säger
Tanken var nog inte att placera mig själv i bättre dager, utan att avslöja hur Expressen arbetar och också ta udden av det som de säkert tycker blir en smaskig nyhet. Nu kan ju också vakna läsare gå in här på min sajt och se på vilket sätt Expressens journalister klipper citat ur sitt sammanhang. Sedan är jag fullt medveten om att inte alla läsare kommer att hålla med mig, men det har aldrig varit mitt syfte att tilltala den godtrogna massan. Då skulle jag nog välja att fokusera på ett annat ämne, typ vackra trädgårdar eller matiga sallader.
Rolf Bergdahl säger
Jag vet att Expressens journalister ljuger, men jag blev intresserad ändå.
Då får vi se om ni vill läsa en bok jag har skrivet – eller om ni bara ”svimmar” när ni får se de två första raderna i boken: De lever i ett kroppslöst tillstånd – utanför universum.
Jag ska säga det att de flesta ”svimmar” – de kommer med nån kommentar som – utanför universum – och utan kropp – nej-nej-nej-ha-ha-haa.
Ni har ju min e-mail – så bara säg till – så skickar jag boken till er – observera att det handlar inte något om vaccin – men det handlar om att inte bara Expressen journalister ljuger – det är många fler som gör.